Week 6 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 6 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 6 Canada 2016 /2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

03 Oktober 2016 | Canada, Toronto

Daar zit ik dan, in de trein voor iets meer dan 4 dagen... mooi tijd om jullie weer een beetje bij te praten over hoe de afgelopen week gegaan is! Weer genoeg leuke dingen meegemaakt!

Nadat ik zondag met 2 uur vertraging in Toronto aankwam vanuit Montreal, ging ik opzoek naar mijn hostel. Niet lastig en lang zoeken want het bleek dat mijn hostel naast de busterminal was. Backpackers on Dundas zoals het hostel heet klopt niet helemaal. In dit hostel zitten vooral studenten die er voor een langere periode verblijven. Dat is ook wel te zien aan de kamers waar de spullen echt overal en nergens liggen. Gelukkig was de kamer waar ik sliep niet zo erg als de andere kamers:-)
Het is een okee hostel met vriendelijk personeel maar wel aan de kleine kant. Geen echte kans om hier mijn eigen eten te maken bijvoorbeeld. Maar goed in Toronto zijn genoeg goedkope plekken te vinden waar je perfect kan eten:-)
Zondag avond niet zoveel meer ondernomen aangezien ik best wel moe was van de busreis.

Maandag lekker uitgeslapen wakker geworden en rustig aan gedaan. Samen met twee meiden uit t hostel zijn we wat gaan ontbijten bij een bakkerij, heerlijk vers brood^^
Daarna gingen zij naar het Casa loma kasteel waar ik al eens geweest was dus van mij hoefde dat niet zo. Ik heb toen maar besloten om de kleding te kopen voor het werken straks. En dit is gelukt, en ik kreeg t zelfs nog in de backpack erbij in ook!!! Savonds heerlijk relaxt een filmpje gekeken in het hostel en niet zoveel meer gedaan.

Dinsdag was kleine broertje Dennis jarig. Ik had een verassing voor hem geregeld die vandaag bezorgd zou worden. Helaas bleek dat op t moment van bezorgen niemand thuis was en werd t pas op woensdag bezorgd. Maar goed het gaat om het idee toch?!
Voor mij was dit een prima dag! Eerst 20cad gevonden en daarna ook nog eens super goedkoop naar een ijshockeywedstrijd. Het was de 1e van de drie finale matches van de hockey world cup 2016 die gehouden werd in Toronto. De finale gaat tussen team Europa en team Canada en het is een best of 3. Wie als twee van de drie finale matches wint, wint de world cup 2016.
ik had prima plaatsen en had een uitstekend zicht op t ijs. Het was een relatief rustige wedstrijd met als uitslag 1-3 voor Canada. Toch was het weer bijzonder om dit tijdens mijn reis mee te maken! Het blijft toch geweldig om die sfeer en t enthousiasme van die Canadezen te zien zodra hun team moet hockeyen. Ze gaan helemaal op in t spel, en als er dan gescoord wordt?! Juist dan gaan ze helemaal los! GEWELDIG!!! Je merkt t al, ik heb genoten om hierbij aanwezig te zijn. Uiteindelijk won Canada donderdag ook de 2e wedstrijd en wonnen zij de world Cup 2016. Wat een feest was t in de straten van Canada!!!

Woensdag heb ik samen met een jongen uit het hostel nog even nagenoten want hij bleek ook bij de wedstrijd geweest te zijn. Toen het tijd was om te lunchen hebben we dat maar samen gedaan, hij had nog pasta van de avond ervoor dus was lekker makkelijk en goedkoop^^ ow en best lekker;-)
Daarna ben ik even rond gaan lopen. Blijf t toch echt een geweldige stad vinden en toch wel jammer om die stad te gaan verlaten. Maar wie weet kom ik er ooit wel weer... of ga ik er wel wonen:-) onee mag niet van thuis:-/
Savonds ben ik naar t theater geweest. Chris had een kaartje over en vroeg of ik dat leuk zou vinden. En natuurlijk leek me dat leuk. We zijn naar Mathilda de musical geweest. Erg leuke en grappige voorstelling die toch iets anders is dan het boek of de film. Maar dat betekent niet dat de musical slechter is^^ erg genoten en wat kunnen die mensen (en kinderen) goed zingen:-o

Donderdag ben ik eerst maar eens mijn was gaan doen! Tja hoort er bij als je alleen rondreist, moet je dat allemaal zelf doen. Daarna had ik afgesproken met een local (Marc). Hij woont in Scarborough, een wijk aan de rand van Toronto die gerekend wordt tot de Greater Toronto Area. Het kost je ongeveer een uur met de metro om er te komen... Daar heeft hij me allerlei leuke plekjes laten zien. Een hippe markt, klein kerkje en gezellig restaurantje aan de rand van een park.
Savonds had ik met Chris afgesproken. Dit zou voorlopig de laatste keer zijn dat we elkaar weer zouden zien dus hij wist wel een leuke plek.
We gingen naar snakes and lattes, dit is een bar waar je onder het genot van een hapje en een drankje zoveel bordspellen mag spelen als je zelf wilt. We hadden het erg gezellig en leuk dat we geen tijd hadden voor een spelletje (of Chris durfde het niet aan...) maar t is wel een ontzettend leuk concept. Chris moest hier ook maar even wat in mijn boek schrijven en dat heeft hij dan ook gedaan. Nog niet gelezen (zoals de meeste verhalen overigens) maar ben wel benieuwd wat hij geschreven heeft want hij moest steeds lachen.
Daarna zijn we nog een beetje door Toronto gaan lopen en hebben we het erover gehad dat hij misschien naar Banff gaat komen voor wintersport met vrienden van hem. En toen we bij de tramhalte aankwamen (rond 1.30uur) vond hij t nodig om nog even een hotdog te eten, gek^^ Daarna nog even een gezamelijke foto gemaakt en tijdelijk afscheid genomen.
Terug in het hostel kwam ik tot de conclusie dat m'n was nog in de droger zat. Dan maar morgen inpakken...

Vrijdags had ik me een klein beetje verslapen
... moest voor 11 uur uitchecken, maar als je om 10.50uur wakker wordt en dan je tas nog in moet pakken en je nog moet aankleden ed dan red je dat niet:-/ maar ze deden gelukkig niet moeilijk en ik was maar 30minuten te laat^^ na het uitchecken eerst maar even naar de bakker om een broodje te eten en daarna rustig rondgelopen door Toronto. Nog even naar de St. Lawrence market geweest en langs het water. Daarna rustig terug naar het hostel en daar mijn backpack opgehaald. Ik kon hier helaas niet nog 1 nacht blijven dus moest voor m'n laatste nacht in Toronto naar een guesthouse. Het heeft me 45 minuten gekost daar te komen met de tram (lopend zou 15minuten zijn) maar goed. Was wel relaxt zitten in de tram;-).
Bij het guesthouse aangekomen was er iets fout met m'n reservering waardoor ik niet in de kamer kon die ik gereserveerd had (4persoons kamer) maar mocht ik voor dezelfde prijs in een privé kamer. Dat is natuurlijk niet verkeerd na al die nachten een kamer te moeten delen 3 weken lang:-)
Nadat ik vast mijn tas heringepakt had voor de reis met de trein, ben ik met een andere Backpacker die net een dag in Toronto was wat gaan eten. Dan, een jongen uit Engeland, was net ui Montreal gekomen en had nog niet veel gezien van de stad. Na het eten ben ik dus maar even met hem een rondje gaan lopen door Toronto. Toen we aankwamen bij de city hall bleek daar een soort film geprojecteerd te worden op water wat ze de lucht in spoten. Dit was ter gelegenheid van een festivalletje wat komend weekend in Toronto gehouden wordt. Wel mooi om dat te zien. Daarna zijn we doorgelopen naar de CN tower en het Roger Centre (baseballstadion) om vervolgens via het air canada centre (hockeystadion) richting zijn hostel te lopen. Dit rondje is toch al gauw weer 2uur lopen:-o
Terug bij zijn hostel vertelde Dan dat hij me zo enthousiast vond over de stad en dat als ik had gezegd dat ik er al 2 jaar woonde, dat hij dat ook geloofde. Zoveel kennis over de stad, zoveel passie voor de stad... echt leuk om te horen^^ en ja ik houdt nou eenmaal van Toronto:-)
Voor mij was t nog 30 minuten terug lopen naar het guesthouse waar ik heerlijk heb geslapen;-)

Zaterdag lekker uitgeslapen en rustig wakker geworden. Heerlijk ontbeten bij een bakkerij naast t guesthouse en daarna uitgecheckt en nog 1 keer door de stad gelopen. Toch wel erg jammer om de stad achter me te laten en richting het westen te gaan:-( zal het hier zeker gaan missen maar opzich ook wel heel erg veel zin in het verder verkennen van Canada.
Rond 19uur mijn backpack alvast ingecheckt op t treinstation en daarna nog even wat gaan eten en drinken in een bar/restaurant genaamd de bier market. Hier werd ik erg goed en vriendelijk geholpen door Mark, een Australische jongen die voor 2 jaar in canada is voor een working holiday. Ik vertelde hem dat ik die avond met de trein naar Vancouver zou vertrekken en dat vond hij wel erg gaaf.
Hij zat er aan te denken om voor een aantal weken (korte vakantie) naar Banff te gaan in de winter. Toen ik vertelde dat ik daar zou werken besloten we maar contactgegevens uit te wisselen en contact te houden. Hij heeft me overigens een heerlijke schnitzel aanbevolen en 2 heerlijke fruitbieren... Ja alweer bier:-o Haha.
Daarna was t toch echt tijd voor mij om richting de trein te gaan. Nog even gekletst met Mark en toen gegaan. Het gaat zo snel en makkelijk om nieuwe leuke contacten te maken. Je ontmoet mensen en ziet ze misschien maar een paar uur maar vervolgens heb je bijna dagelijks wel contact met ze wat ze gedaan hebben of gaan doen en waar ze heen gaan als volgende bestemming. Heel erg leuk!
En om 22uur was het dan echt zover, de trein naar Vancouver vertrok. BYEBYE Oost Canada, bye bye Toronto:-( opweg naar het westen, opweg naar nieuwe gebieden, nieuwe mensen,  nieuwe ervaringen! Kan stiekem ook niet wachten daar aan te komen. Maar goed... eerst nog in de trein tm woensdag:-( waarom doe je dat?!dat is de vraag die ik wel vaker heb beantwoordt afgelopen week. Het is goedkoper en sneller te vliegen, zelfs de bus is sneller. (In canada hebben cargo (vracht) transporten op het spoor voorang). Tja waarom?!  Eigenlijk heel simpel. Als ik met t vliegtuig ha dan zie ik nog niets van Canadeze natuur, als ik met de bus ga dan zie je alleen de snelweg. Dus dan maar met de trein. En ach zo erg kan t toch niet zijn?!
Nou de stoelen en de ruimte die ik heb zijn prima! Het is wel een beetje koud maar goed heb een dekentje die mij warm houdt. Maar hoe lekker ik ook lig ik val niet echt in slaap helaas:-(
Nouja als ik echt moe ben val ik vanzelf wel in slaap, heb overigens 4 dagen^^

Maar wat een gave reis is het al. Die natuur hier is toch echt wel gaaf en helemaal nu de herfst hier echt begonnen is. Bomen die rood en geel kleuren, heide die volop in bloei is! Geweldig! Dit is toch ook wel waarom ik naar Canada wilde! En dan heb ik de Rocky mountains nog niet eens gezien!^^ ow dit wordt echt de beste treinreis die ik ooit gemaakt heb! Ookal ben ik gesloopt als ik aankom:-/ HAHA

Ik hoop dat daar in Nederland ook alles goed gaat? Al lekker herfst daar? Haha geniet er ook een beetje van he;-) doe ik ook!

Groeten daar en tot de volgende keer!

  • 03 Oktober 2016 - 09:19

    Aleid:

    Nu kan het grote avontuur beginnen !
    Nieuwe steden en mensen ontmoeten ben benieuwd !
    En ach als je moe bent val je vanzelf wel in slaap en anders een borrel ☺️
    Gr Aleid

  • 03 Oktober 2016 - 10:23

    Gerry:

    Zo te lezen heb je het prima naar je zin het is hier nog steeds mooi weer hoor gr gerry en roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 101540

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: