Week 8 canada 2016/2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 8 canada 2016/2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 8 canada 2016/2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

18 Oktober 2016 | Canada, Banff

Okee daar ben ik dan weer. Nu wel erg laat maar jullie zullen straks wel snappen waarom ik zo laat ben:-)

Om te beginnen ben ik maandag nog een beetje wezen verkennen. Winkeltjes bezocht en wat rondgekeken (het was regenachtig). Savonds een wandeling gemaakt langs de kustlijn en de olympische standaard gezien.

Dinsdag niet veel bijzonders. Vast de was gedaan en m'n tas gepakt voor de rondreis met Moose travel west. Smiddags nog met een groep uit t hostel rondgelopen door Vancouver en samen gegeten en gedronken. Savonds met z'n alle naar de bios geweest naar 'the storks' een grappige animatiefilm.

Woensdag ben ik wat actiever geweest en ben ik naar de capilano suspension bridge geweest. Erg mooi park. Hier hebben ze een cliff walk waar je op een glazen vloer boven het bos loopt. Best apart om er overheen te lopen maar wel super gaaf en mooie uitzichten.
Ook hebben ze een brug die 2 bergen met elkaar verbindt. Dit is een erg wiebelige brug dus dat was wel een spannend maar eenmaal gewend wat t super leuk om overheen te lopen.
Na dit park ben ik doorgegaan naar Grousemountain. Dit is een van de bergen bij Vancouver. Hier heb ik een klim gedaan omhoog om vervolgens een korte wandeling te doen op de berg. Deze wandeling duurde alleen iets langer dan gedacht waardoor t al donker was voordat ik terug kwam bij de gondola. Niet heel erg want hierdoor zag ik Vancouver bij nacht en dat geeft een super gaaf beeld. Ik kwam best laat terug in het hostel en was dus blij dat m'n tas al gepakt was.

Donderdag vroeg opgestaan want ik werd om 7.50uur opgepikt voor de rondreis. Dit is een georganiseerde trip richting Banff en Jasper met Moose travel netwerk west. De chauffeur/tourGuide, Kurt, bracht ons naar het verzamelpunt en daar hebben we beetje kennis kunnen maken met een paar van de groep alvast. Het was weer eens een regenachtige dag dus niet heel spectaculaire rit.
De eerste bestemming was Kolowna waar we gingen overnachten. Op weg naar Kolowna zijn we gestopt bij een aantal tunnels merk een super gave rotsachtige omgeving en een rivier. In deze rivier een aantal wilde zalm gezien. Aangekomen in Kolowna zijn we met een aantal van de groep het dorpje gaan verkennen. We hadden wat vrije tijd voor t diner. Vlak voor het diner was er nog een activiteit, namelijk jetboat varen. Dit was zo gaaf. Een boot die zulke scherpe bochten kan maken omdat de onderkant van de boot plat is. Helaas maar een korte vaart maar wel super gaaf!
Savonds zijn we nog met een aantal naar een lokale club geweest en hebben we ons prima vermaakt met z'n alle.

Vrijdag zijn we weer verder gegaan met de tour van Kolowna naar Banff. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt voor mooie meren en uitzichten en hebben we een tussenstop gemaakt bij een farm. Hier stonden allemaal dinosaurussen in de tuin wat een beetje vreemd was maar wel grappig. Ook hebben ze hier een goatwalk. Dit is een brug waar geiten op kunnen lopen. Beneden kan je dan voer.in een emmertje doen en de geiten zijn zo getraind dat ze zelf het emmertje omhoog kunnen brengen met een touw. Super leuk om te zien.
Vervolgens weer doorgereden naar Banff waar we savonds aankwamen en met z'n alle gingen dineren. Na het diner zijn we met een paar naar de bar gegaan van het hostel waar ze een karaoke avond hielden. Hier hebben we met 5 van de groep nog een nummer gezongen en verder veel lol gehad onder het genot van een drankje.

Zaterdag zijn we weer verder gaan rijden. Nu op weg naar Lake Louise. Onderweg hadden we de eerst sneeuw!!! Ow ik ben zo verliefd op dit land met al die mooie natuur en zoveel sneeuw al zo vroeg in t jaar. Onderweg zijn we dan ook gestopt bij meren en een grote vlakte waar we allemaal spontaan aan t sneeuwballen gooien waren. Echt heel erg veel lol gehad in de sneeuw en t was eigenlijk helemaal niet zo koud. Helaas was door de sneeuw wel veel afgelast en waren veel parken en looproute's afgesloten. Maar de plekken waar we zijn geweest waren vol met plezier. Vandaag zijn we ook naar Peyto Lake geweest. Dit is een meer in de vorm van een wolfshoofd. Hier weer veel gespeeld met sneeuw en genoten van de uitzichten. Her nadeel van lopen over sneeuw is dat het op den duur aangedrukt is en dus glas wordt... de weg naar beneden was dus glibberen en glijden maar wel enorm veel gelachen daardoor.
Daarna hebben we nog een hike gedaan rond emerald lake. Dit is een heel erg blauw meer met rondom allemaal bergen. Heel gaaf om dan de weerspiegeling can de bergen en het bos te zien in het meer.
Hier hebben we bijna 2 uur rondgelopen door de sneeuw en natuur!
Na emerald lake zijn we doorgereden naar het beroemde Lake Louise. Wat een gaaf plaatje is dit. Het is helaas een beetje bewolkt waardoor het op de foto's somber lijkt maar t is echt super daar!
Na Lake Louise zijn we naar ons hostel gereden waar we een avondje bij het kampvuur hebben gezeten. Lekker warm en gezellig met alle verhalen!

Zondag zijn we van lake louise doorgereden naar Jasper. Erg spectaculair over de icefield highway. Super gave bergen en omgevingen. Helaas konden we niet meer de glacier tour doen. Dit is een tour over een gletsjer. En het was te bewolkt voor een goede foto:-( dus we zijn verder gereden naar Jasper waar we een ander meer bezocht hebben. Hier kon je foto's maken dat je op eenen zwevende rots boven het meer staat en dat deden we dan ook! Spannend maar wel erg gaaf om de foto's te zien achteraf.
Savonds in jasper nog wat gegeten en rondgelopen. Helaas was alles al gesloten en konden we de leuke winkeltjes niet in. Dus optijd terug gegaan naar het hostel wat midden in de natuur is en waar dus geen douches zijn, geen leidingwater. Alleen een grote tank met drinkwater waar je alles mee moest doen. Eht back to basic dus maar wel super leuk.

Maandag (gisteren) zijn we van Jasper in een keer terug gereden naar Banff. Via de zelfde weg als dat we kwamen en dus weer langs de atabasca glacier. Helaas was de tour gesloten voor dit jaar maar hebben we wel veel gelopen en gespeeld in de sneeuw die er ligt. Echt super leuk om in echte sneeuw te zijn. Onderweg nog een paar keer wild gezien (geiten, caribooos enz). Daarna ben ik in slaap gevallen (toch vermoeiend zo'n toer). 90% van de bus was overigens in slaap gevallen... haha
Aangekomen in banff hebben we gezamelijke gedinert en zijn we nog wat gaan drinken in een bar.

En vandaag...? Een vrije dag tijdens de tour. Dus we zijn lekker op pad en aan het verkennen in Banff. Dat komt goed uit want hier zal ik vanaf eind november 6 maanden gaan werken! En nu even in t hostel om ff te relaxen en straks met de gondola de berg op voor de uitzichten. Dit is na 16 30 voor de helft van de prijs dus tot die tijd maar ff rustig aan doen en dus eindelijk tijd om mijn verhaaltjes voor jullie te schrijven! Sorry dat jullie zo lang moesten wachten maar tja ik heb t nou eenmaal naar m'n zin en had er dus even niet meer aan gedacht en had er even geen tijd voor! Ik hoop dat jullie weer beetje mee kunnen genieten van mijn reis hier. Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik vertrokken ben... time flies when you are having fun!

• 19 Oktober 2016 - 10:04

Aleid:

Ben maar een heel klein beetje jaloers , vooral na de foto's die ik heb gezien

• 19 Oktober 2016 - 10:08

Ans:

Prachtig weer Erwin! Maar waar blijven de grizzly beren? Je moeder wil ze zo graag zien!! :))
    Heel veel plezier weer!! Liefs uit Apeldoorn