Week 10 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 10 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 10 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

30 Oktober 2016 | Canada, Vancouver

Hallo daar in Nederland! Hoe maken jullie het? ik maak t prima hier en geniet nog steeds elke dag van de belevenissen die ik meemaak of heb meegemaakt. Hieronder alweer het verslag van week 10... Ja week 10 alweer:-)

Maandag en dinsdag heb ik nog even rustig in vancouver doorgebracht. Ik was een beetje verkouden en sliep daardoor slecht waardoor ik niet helemaal fit was maar ach, we gaan gewoon door natuurlijk! Het is echt super gaaf om te zien dat de hele stad al in halloween stemming komt. Ik ben rg benieuwd hoe halloween hier gaat zijn (dat zullen we vanavond en morgen wel beleven denk ik:-))

Woensdag ben ik met vier anderen van de moose tour van voorgaande weken vertrokken richting Victoria. Een plaatsje op Vancouver island. Eerst een uur met de skytrain en bus en dan anderhalf uur met de ferry. Erg gaaf om alle kleine eilandjes tussen het vaste land en vancouver island te zien met allemaal bergjes en kleine huisjes erop. Onderweg zelfs nog een walvis gezien (helaas geen foto van dus bedenk zelf maar of je het gelooft). Aangekomen op Vancouver island is het nog een uur met de bus naar Victoria. Iig als je de Expressbus neemt en niet de locale bus zoals wij hadden want dan duurt t anderhalfuur. Maargoed een maal in Victoria aangekomen ingecheckt in het hostel en beetje rondgelopen. Savonds was er filmavond in het hostel en hebben we dus heerlijk voor de tv gezeten:-)

Donderdag hebben we met z'n alle de stad verkent. We zijn door downtown gelopen langs winkels en restaurantjes etc. Daarna zijn we naar Beacon Hill gelopen waar we een poosje in het mooie park hebben gewandelt. Hier hebben we otters in het meer gezien en pauwen die gewoon rondlopen daar. Vanuit het park zijn we richting het strand gelopen waar we even gerelaxt hebben en genoten hebben van het uitzicht. Vervolgens zijn we via een wandelroute over de kade naar de haven gelopen waar je over een golfbreker kan lopen om een uitzicht te hebben op een stad en de haven. Het was echter slecht weer geworden dus we liepen een beetje rond in de regen:-(
Vervolgens zijn we naar fishermanswarf gelopen waar we genoten hebben van een heerlijke (de beste van canada zeggen ze) fish and chips! En via de werf zijn we terug gelopen naar het hostel waar we onderweg nog gestopt zijn bij een imax bioscoop om een leuke film te zien over mammoeten in de ijstijd.

Vrijdag zijn we met z'n alle op pad gegaan en hebben we een boottocht gemaakt. We zijn wezen whalewatchen:-) en we hebben zoveel geluk met t werk gehad vandaag want t was prachtig en zonnig. Eerst zagen we een paar zeehonden en arenden en vervolgens hebben een een groep killerwhales (orkas) gezien. Dit was een groep van 15 met grote oude orkas en een paar hele jonge. ik heb helaas de foto's van m'n camera nog niet op m'n tablet gezet maar deze volgen zeker! Na deze groep zijn we ook nog 2 humpbackwhales egen gekomen. Dit zijn de mega beesten waarvan je vaak de staartfoto's ziet. Super gaaf om te zien en wat zijn die groot!!!

Zaterdag ben ik eerst naar een art galery geweest en daarna zijn we weer vertrokken vanuit Victoria naar Vancouver. Ik ga later nog een keer terug naar een ander plaatsjes op t eiland maar t weer is niet bepaald goed.
In Vancouver gaan we halloween vieren... moet alleen nog een kostuum vinden dus dat ga ik vandaag (zondag) maar even doen dan^^

Fijn weekend daar nog en tot de volgende blog maar weer!:-)

  • 30 Oktober 2016 - 20:47

    Aleid:

    Veel plezier met creepy Halloween

  • 01 November 2016 - 19:14

    Ans:

    Jeetje Erwin, wat klinkt dat allemaal geweldig! Ben benieuwd hoe Halloween is verlopen daar maar dat horen we vast nog wel. Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 101553

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: