Week 30 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 30 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 30 Canada 2016 /2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

19 Maart 2017 | Canada, Banff

Jeej daar zijn we weer! Weer een week voorbij, en wat ging die week snel... super leuke dingen gedaan afgelopen week en toch een van de hoogtepunten qua accomodatie beleeft!

Maandagochtend moest ik eerst werken. Daarna zijn we van start gegaan met de roadtrip. Bestemming? Jasper:-)
Het was een super goede dag om te rijden, zonnetje erbij en lekker genieten van de prachtige weg.
De weg van Banff naar Jasper heet 'the icefield parkway' en is een schitterende weg midden door de rocky mountains! Onderweg kom je veel meren tegen en dit samen met de sneeuw en de uitzichten maakt het een super gave rit! Het  is ongeveer 4 uur rijden naar Jasper.
Eenmaal daar aangekomen zijn we ingecheckt in het fairmont hotel daar (jasper park lodge). Dit lijkt haast wel een klein bungalow park:-)
Eerst hebben we een kort schoonheidslaapje gehouden en daarna zijn we naar de hot tub gegaan! Wat een uitzicht op de prachtige bergen en de heldere sterrenhemel^^
Na een paar uur in de hot tub zijn we naar een kampvuur gegaan om daar marshmallows te roosteren en 'smores' te maken;-)
Vervolgens warm aangekleed en zijn we naar pyramid lake gereden net buiten Jasper. Dit is een meer dat volledig bevroren is (zoals de meeste meren rond deze tijd) en omringt door de verschillende bergen. Er is een klein eiland in het meer en daar besloten we met een soort camping stelletje warme appelcider te maken en te genieten van het uitzicht!

Dinsdag zijn we begonnen met een 'icewalk' in maligne canyon. Dit is een vallei met een rivier erin welke volledig bevroren is nu. We liepen op de bevroren rivier door de vallei! Wat een geweldige activiteit!!! Watervallen val 10 meter hoog die volledig bevroren zijn, lopen in soort van ijsgrotten en het idee dat je op een rivier loopt waar in de zomer kajakers moet hebben te overleven... en super goed weer erbij! Lekker zonnetje en niet te koud (graad of -5).
Smiddags zijn we naar de atabasca falls gereden. Erg bijzonder om deze waterval opnieuw te zien maar dan nu volledig bevroren. Wat een kou heb je nodig om dit allemaal te laten bevriezen... echt een super gezicht om het bevroren te zien, wetende dat het een wilde waterval is in de zomerperiode...
Daarna zijn we nog een wandeling gaan maken naar 5 kleinere meertjes. Savonds heerlijk gegeten in een restaurantje in Jasper:-) en na het eten natuurlijk weer in de hot tub gezeten:-) het leven in Canada is zwaar, heel zwaar!!!!

Woensdag zijn we weer terug gereden naar Banff. Onderweg zijn we nog gestopt bij Abraham lake, een dichtgevroren meer met allemaal luchtbellen in het ijs! Super bijzonder om dit te zien;-) en opnieuw met een geweldig uitzicht op de bergen water gekookt om warme chokolademelk te maken. Daarna doorgereden naar Banff! Het sneeuwde onderweg zo hard dat het soms best lastig was om de weg goed te kunnen zien! Vooral rustig aan gedaan:-)
Aangekomen in Banff was de verassing slapen in HET hotel in Banff, Fairmont Banff springs hotel! Dit hotel wordt ook wel het kasteel van Banff genoemd! En als je de foto's van het hotel ziet dan snap je ook waarom;-) wat een super ervaring om hier te slapen;-)
Na het inchecken zijn we dan ook meteen in de hot tub gaan zitten en daar lekker in gelegen genietend van het uitzicht en de sneeuw^^

Donderdag zijn we nog naar minewanka lake gereden om daar te genieten van het uitzicht. Helaas was johnston Canyon gesloten en konden we daar dus niet heen. Dit hield in dat ik beetje eerde dan gepland thuis was maar toch best wel moe van de rit.
 
Vrijdag begon ik weer met werken na de roadtrip. Ik had mijn shift expres geruild voor een middag shift zodat ik kon uitslapen. Helaas vergat mijn collega dat we geruild hadden en werd ik om 7 uur sochtends wakker gebeld dat ik moest werken. Na uitgelegd te hebben dat ik geruild had was het goed en kon ik weer verder slapen:-)
Werk is nu beetje rustiger. Zo nu en dan wat drukke periodes maar over het algemeen vrij rustig.

Zaterdag had ik een dubbele shift. Dit keer best gunstig zodat ik kon skieen tussen de twee shifts in. Erg lekker ski weer was het niet, natte sneeuw en veel wind. Maar toch ff lekker geskied. Savonds nog naar de Bioscoop geweest met een aantal van het werk.

En zondag?! Een dubbele shift opnieuw. Dit was een foutje van de manager die niet zag dat ik 2 dubbele shifts achter elkaar heb nu. Maar ach we komen er wel doorheen. Nu zo maar even een kleine nap houden en dan weer werken tot 21.00uur.

Ik hoop dat jullie lekker genieten van het lente weer in Nederland? Hier is het nog steeds volop winter:-)

  • 19 Maart 2017 - 20:08

    Aleid:

    Dit was toch het eerste hotel ?

  • 19 Maart 2017 - 20:12

    Erwin De Groot:

    Sinds de roadtrip met Ruben jupz^^

  • 19 Maart 2017 - 20:14

    Ans :

    Gaaf gaaf gaaf!!!!

  • 19 Maart 2017 - 20:51

    Wendy:

    Goh, ik lees hot fun, uitzicht en sneeuw.. jalooerss hihihi, nee hoor, het is je gegund, maar dat moet wel echt geweldig zijn!

  • 19 Maart 2017 - 20:51

    Wendy:

    Hot fun, moet natuurlijk hot tub zijn...Ipad bemoeit zich weer met mijn tekst hihihi.

  • 21 Maart 2017 - 14:54

    Marca:

    Top top top.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 101563

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: