Week 38 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 38 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 38 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

14 Mei 2017 | Canada, Edmonton

En weer een week voorbij! Wat blijft t toch snel gaan:-/ vreemd gevoel dat t nog maar 14 weken zijn... NOG MAAR 14 WEKEN:-( sommige zullen best blij zijn dat t snel gaat maar ik wil langer blijven^^

Wat ik afgelopen week heb gedaan?

Zondag had Konrad me opgepikt en zijn we naar zijn zus huis gegaan. Hij verblijft daar tot hij zijn eigen huis gevonden heeft en bood mij aan een paar nachten daar te verblijven zodat ik geen kosten had voor een hostel, Canadezen zijn zo behulpzaam^^. Zondag avond zijn we naar een escape room gegaan. Helaas net buiten de tijd maar we waren ook alleen maar met z'n tweeën...
Maandag zijn we naar de West Edmonton Mall gegaan waar we rondgewandelt hebben door de grootste shopping mall in Noord Amerika. Deze mall heeft zelfs een waterpark en een attractiepark, minigolfbaan, zeehondenshow, ijshockeybaan en een mega bioscoop:-) super gaaf! Smiddags zijn we in het attractiepark gegaan. Erg leuk en afwisselende attracties! Zelf nog in swerelds grootste indoor achtbaan geweest:-)
Daarna nog even rondgelopen in de mall en toen terug naar huis. Savonds zijn we nog naar de film geweest. Wat me vooral opvalt hier in edmonton is dat alles groot is. Super grote bioscoop ook!

Dinsdag zijn we weer naar de shopping mall geweest waar we dit keer gingen zwemmen in het waterpark! K voelde me weer een klein kind met alle verschillende glijbanen en een golfbad! Wat dan weer canadees is is dat je gratis onbeperkt drinken kan pakken in het zwembad. (Vreemd dat ze hetzelfde aan de bar verkopen voor 3 dollar)...
Savonds zijn we lekker thuis gebleven en hebben we nog wat in de buurt van het huis gewandelt. Het is een vrij nieuwe buurt en dat kan je zien aan al de nieuwe huizen die er gebouwt worden.

Woensdag zijn we naar het muttart conservatorium geweest. Dit zijn 4 piramides van glas met in elke piramide een tuin met planten en bomen van de verschillende delen van de wereld. Erg mooi hoe ze dat allemaal aangekleed hebben.
Smiddags zijn we nog wezen wandelen door het park in edmonton en daarna zijn we naar the Rec room gegaan. Dit is een soort restaurant/bar met een kleine gokhal. Je kan punten kopen en dan kan je spelen voor deze punten. Wij bleken goed te zijn in het omver gooien van clowns (okey we hadden wat extra ballen van het spel ernaast) en daarmee scoorden we behoorlijk wat prijzenpunten.
Na dit vermaak zijn we naar een 2e escape room gegaan! Ook nu weer net buiten de tijd maar wel volbracht!

Donderdag zijn we naar Elk Island National Park gegaan. Dit is een National Park net buiten edmonton. Dit park staat bekend om de bizons die er leven. Helaas blesseerde Konrad zichzelf aan zijn teen (wie gaat er dan ook wandelen op slippers) en konden we geen grote wandelingen doen maar wel weer gaaf om de natuur te zien! En op de weg terug zelfs nog een bizon gezien niet naast de weg!

Vrijdag moest Konrad weer werken en ben ik dus verhuisd naar het hostel in Edmonton. Een prima hostel maar wel ff wennen na ruim 5 maand niet in een hostel geweest te zijn. Savonds zijn we naar een paint night geweest. Dit is een avond in een lokale bar of restaurant waar je een schilderij gaat maken van de kunstenaar die de avond in die plaats is. Wij vonden de bergen en de maan wel mooi dus gingen naar dit restaurant. Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het moet schilderen. Erg leuk en leerzaam! Achteraf nog wel even nadenken hoe ik het mee Naar huis kan nemen...

Zaterdag (gisteren) ben ik meer gaan rondlopen in downtown Edmonton. Verschillende pleinen bezocht en wat winkelstraatjes. Daarna nog naar een Nederlandse winkel geweest. Het was een soort van Nederlandse beurs met allemaal typisch Nederlandse producten zoals kaas en poffertjes! Ow wat heb ik dat gemist^^

En vandaag is het weer niet zo goed dus relaxt in het hostel. Wat dingen geboekt voor komende weken en wat plannen gemaakt!

Fijne moederdag nog en tot de volgende week!