Week 42 en 43 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 42 en 43 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 42 en 43 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

12 Juni 2017 | Canada, Vancouver

En toen was het alweer twee weken geleden dat ik wat geschreven heb:-/ waar blijft de tijd? Angela is intussen weer terug in Nederland dus weer tijd om alleen verder te reizen. Wat we afgelopen weken gedaan hebben?

Week 42:
We zijn vanuit Jasper weer terug gereden naar Canmore. Dit ligt iets verder dan Banff maar we hadden de tijd nog en hoefden de auto nog niet in te leveren. Maandagavond aangekomen even wat boodschappen gedaan en wat eten gemaakt. Daarna lekker relaxt op bed gelegen:-)

Dinsdag zijn we begonnen met pancakes bakken voor ontbijt. Dit duurde echter iets langer dan verwacht dus werd het meer een soort van brunch. Daarna wilde Angela, nouja moest Angela, een korte broek kopen. Deze had ze niet meegenomen dus dan maar even shoppen. Dit was gelukkig vrij snel gedaan en daarna zijn we naar de locatie gereden waar ik eerder in de winter de dogsledding had gedaan. Hier hebben we een rustige wandeling gedaan van iets meer dan 2 uur rond een meer. Heerlijk weer en een simpele vrij vlakke wandeling. Zoals Angela mij intussen kent doe ik dit soort wandelingetjes gewoon op mm slippertjes^^
Daarna in het hostel even avondeten gemaakt en toen besloten om naar lake minnawanka te rijden en daar te relaxen. Boekjes mee drinken mee en wat lekkere koekjes (Tim tams) meegenomen. Onderuit zitten in de rode stoelen en genieten van het uitzicht drankje koekje en de rust^^ is wat een zwaar leven:-p op de weg terug besloten we nog wat uitzichtpunten mee te pakken waaronder het uitzicht over Banff vanaf mount Norquay. Geweldig om Banff in het donker met alle lichtjes te zien:-)

Woensdag hebben we de tassen weer gepakt en zijn we naar Banff gereden. Angela had de auto lekker smerig gemaakt met stof en alles dus besloten we de auto even te wassen voordat we deze zouden inleveren. Tassen afgegeven bij het hostel en wandelschoenen aan. We zijn vandaag sulphur mountain opgelopen. Dit is een gemiddelde wandeling met hier en daar wat stijlere stukken. Geen sneeuw meer op de paden dus het was een wandeling die goed te doen is:-) eenmaal boven heb je dan ook waar voor je moeite want je hebt een geweldig uitzicht over Banff en de omgeving! Wel gaaf om zo op je laatste avond in Banff (nog niet wetende wanneer je terug gaat komen maar wel zeker zijn dat je ooit terug gaat komen) nog even ter kunnen genieten van het uitzicht. Na bijgekomen te zijn van de wandeling berg op, zijn we begonnen aan de wandeling berg af. Loopt toch iets minder vermoeiend dan berg op:-p
Beneden vonden we dat we wel wat ontspanning verdient hadden en besloten we naar de oorsprong te gaan. Heerlijk relaxen in het warme water. Wat lekker voor de spiertjes ook na die wandeling^^ jah het blijft toch een zwaar leven in Canada. Vervolgens heeft een aardige man bij een hotel ons een lift gegeven naar downtown Banff. We stonden te wachten op de bus toen hij ons aanbood een lift te geven, ach waarom ook niet dan!
In downtown hebben we onze laatste avond in de Rocky mountains afgesloten met een heerlijk dinner bij het Griekse restaurant Balkan. Onder het genot van een heerlijke sangria hebben we een heerlijke Griekse maaltijd gegeten:-)

Donderdag zijn we vanuit Banff met de bus naar Kelowna gereden. Bij het busstation was mijn tas 3kg te zwaar dus ik moest wat spullen bij Angela in de tas gaan stoppen. Nu bleek dat mijn reisboek dus al bijna 3kg is dus dat was snel geregeld... maar een boek van 3kg... OEPS!
Het was een busrit van ongeveer 5 uurtjes door wisselende omgevingen. De bus was gelukkig niet vol dus we konden lekker ruim zitten en vielen beide deels in slaap:-p
In kelowna aangekomen besloten we met de taxi naar het hostel te gaan. Dit is ongeveer aan de andere kant van Kelowna en met de bus is het afwachten hoelang je erover doet.
In het hostel ingecheckt hebben we maar even door Kelowna gelopen en daar een simpele maaltijd gehaald aangezien het al best laat was. Daarna lekker altijd gaan slapen.
Vrijdag hadden we een echte relax dag. We begonnen met een wandeling langs de haven en door een park naast de haven. Van dit park zijn we naar de hoofdstraat gelopen en vervolgens zijn we via de hoofdstraat naar een paar winkelcentrums gelopen. We zagen in een van de winkelcentra een chocolade reep van 3kg. En tja als een vrouw chocolade ziet... Haha wees gerust we hebben niet 3kg aan chocolade gehaald. Alleen 2 repen met Kitkat (oreo en mint) haha.
Vanaf het winkelcentrum zijn we naar een (sport)park gelopen om daar deels in de zon deels in de schaduw te genieten van de omgeving en de chocoladerepen. Jah ook hier geld... Wat een zwaar leven in canada^^
Na dit heerlijke relax moment zijn we weer terug gelopen nar het hostel en hebben we ons avondeten gemaakt. Savonda vindt Angela dat we wel een ijsje konden halen dus wij op pad voor een ijsje. En wat een heerlijk ijsje was Dat! Die we vervolgens aan het water met de zonsondergang hebben opgegeten. Een betere afsluiting van deze luie relax dag konden we niet hebben^^

Zaterdag zijn we vanuit Kelowna met de bus naar Vancouver gereden. Eerst allebei nog even met ouders gebeld en daarna met de taxi naar het busstation. Dit was een busrit van ongeveer 5 uur door weer verschillende omgevingen. Dit keer iets minder moe dus beide lekker rondgekeken. Waarom we niet gaan vliegen? Omdat we hier zijn om de omgeving ook te zien. Dus dan maar met de bus;-) en zo erg is het niet met de bus;-)
Aangekomen in Vancouver meteen ingecheckt in het hostel en ook meteen maar even een rondwandeling gemaakt. Ik heb Angela meteen alle stukken van downtown Vancouver laten zien haha. Niets rustig aan gewoon meteen weer aan de wandel;-)
Daarna relaxt op bed gelegen en toptijd gaan slapen.

Zondag zijn we van Vancouver met de skytrain, bus, veerboot en bus naar Victoria gereist. Al met al een kleine 5 uur reizen maar wel weer de moeite waard. Victoria is de hoofdstad van British Colombia en ligt op Vancouver island. Het is een super leuk stadje aan de kust. Dit is het enige hostel waar we echter niet op een gemengde kamer lagen. Aangekomen en ingecheckt zijn we maar meteen weer gaan rondlopen. Eerst richting se fishermans warf, een klein drijvend deel van Victoria met allemaal viswinkeltjes en restaurantjes gelopen. Daar een fish and chips gegeten en toen doorgelopen naar de wavebreaker. Dit is een soort dijk voor de haveningang van Victoria. Ook nu heeft Angela weer het wild gezien. Dit keer een zeehondje^^
Vervolgens zijn we via de kustlijn naar beaconhill park gelopen. Dit is een park waar allemaal pauwen en vogels leven. Tijdens de wandeling hoorde we een geschreeuw van vogels en wat bleek er was een arend die weggejaagd werd door de kraaien. Grappig om te zien en te horen.
Vanuit dit park zijn we weer terug gelopen naar het hostel om weer te gaan slapen.

De volgende dag (maandag) is Angela op walvisvaart gegaan. Ik had dit al een keer gedaan hier en het weer was super dus ik vond dat het wel de.moeite waard was voor Angela. Het is alleen best prijzig dus ik besloot het niet nog een keer te doen. Terwijl zij op het water was heb ik maar even met het thuisfront gebeld en wat op de kade rondgelopen en in het gras genoten van een ijsje in de zon^^ toen Angela terug was hebben we een heerlijke pizza gegeten en daarna zijn we naar een escape room gegaan. Helaas waren we net niet altijd klaar binnen de tijd. Maar als we nog een minuutje hadden gehad was het gelukt! Maar wel weer super leuk om te doen:-)

Dinsdag hebben we een actief dagje gedaan. Eerst zijn we naar de botanical garden van Victoria gegaan. Dit is een tuin met allemaal verschillende thema's. Erg mooi om daar doorheen te lopen. Vervolgens zijn we naar een kasteeltje gegaan en daar even binnen rondgelopen. Dit is meer een soort van museumpje (met een paar lege kamers) wat minder interessant was dan paleis het loo^^
Daarna zijn we terug gelopen naar downtown en hebben we bij een Dutch bakery genoten van een tompuce en wat bokkenpoten^^
Savonda nog door China town gelopen (de eerste chinatown van Canada). En vervolgens heerlijk rustig aan gedaan on het hostel en lekker optijd gaan slapen.

Woensdag ochtend zijn we meteen na het ontbijt naar de legislature building gegaan. Dit is het overheidsgebouw van Victoria waar allemaal ministeries ed zitten en de raadzaal is. Jah we moeten soms ook maar wat cultureels doen toch? Vervolgens zijn we weer begonnen aan de reis terug naar Vancouver. Daar aangekomen hebben we nog even rondgelopen door Vancouver. Eerst nog wat rondgelopen en opzoek gegaan naar wat souvenirs (nu kon ik ze nog meegeven aan angela^^) en daarna heerlijk gegeten bij een broiwerij:-) het was dit keer een poutine want jah je kan het land niet verlaten zonder iets lokaals gegeten te hebben. En wat een heerlijk biertje hadden we allebei erbij^^ vervolgens het shoppen voortgezet met hier en daar een culturele stop (bijvoorbeeld bij de standaard van de olympische vlam).

Donderdag was het niet echt geweldig weer dus besloten we naar Metrotown te gaan. Dit is een groot overdekt winkelcentrum in een van de wijken van Vancouver. En dat kwam goed uit want ik moest nog een tas halen om mijn bagage die ik aan Angela mee terug zou geven in te pakken. Vervolgens zijn we terug gegaan naar Downtown en hebben we daar nog wat rondgelopen.

Vrijdag was een druk dagje opnieuw. Na het ontbijt meteen naar Capilano suspension bridge park gegaan waar Angela de suspension bridge en cliffwalk gedaan heeft. Ik had dit al eens gedaan en het is wederom best prijzig en niet echt de moeite waard om nog naald ervoor te betalen. Daarna zijn we naar downtown gegaan om daar rond te fietsen in Stanley park. Dit is een groot park grenzend aan downtown en de haven. Hoe we het doen geen idee maar de afgelopen weken hebben we eigenlijk op enkele dagen (ik denk 2) alleen maar mooi weer gehad en zo ook vandaag:-) na een heerlijk fietstochtje zijn we weer in de bus gestapt. Dit keer de shuttle naar vrouwe mountain. Dit is de berg naast downtown. Daar zijn we met de gobdola omhoog gegaan (het wandelpad is afgesloten voor.onderhoud). Boven op de berg heerlijk rondgelopen en wat een uitzicht heb je toch vanaf die berg! Ik houdt zo van de uitzichten hier! Nog even een vogelshow meegepakt en toen weer naar beneden. Tja en dan heeft Angela het geluk dat ze tijdens de wandeling op vrouwe mountain ook nog 2 grizzlyberen ziet!!!wat een gave beesten!
Savonds nog even een drankje in de bar gedronken en toen toptijd naar bed. Angela won overigens nog een shotje met trivia in de bar^^ haha.

Zaterdag was dan de dag dat Angela weer naar huis ging... s'ochtends eerst beginnen met tas inpakken en dan op weg naar het vliegveld. Het blijft toch een apart gevoel iemand af te zetten op het vliegveld terwijl je zelf nog even rond blijft reizen. Nadat ik Angela afgezet had en een goede reis gewenst had ben ik weer terug naar Vancouver gegaan on daar nog lekker rond te lopen en te genieten van het goede weer.
En savonds alvast wat dingen geboekt voor de komende weken:-) wat ik ga doen? Dat ga je vanzelf weer lezen:-)

Vandaag (zondag) ben ik eerst naar een Italiaanse markt gegaan. Het schijnt Italianday te zijn and at wordt dan geviert in de Italiaanse wijk. Heerlijke hapjes en drankjes in de zomerzon! Straat was helemaal zwart van de mensen zo druk dat het er was maar wel super gezellig. Wel eventjes wennen dat je weer alleen bent maar ook wel weer lekker om je eigen gangetje te gaan:-) terug in vancouver een nieuwe broek geshopt want om een of andere reden gaat alles tuk als Angela net spullen heeft meegenomen. Overigens wel lekker dat ze 23kg aan bagage van mij meegenomen heeft. Hoef ik dat oog niet meer mee te showen;-)
De rest van de avond even relaxen en dan maar zien wat ik de komende dagen weer ga doen;-)

Thanks for het lezen en tot de volgende keer:-)

• 12 Juni 2017 - 09:30

Aleid:

En dan vind je het vreemd dat je nieuwe kleren moet kopen , met al dat eten