Week 47 en 48 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 47 en 48 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 47 en 48 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

16 Juli 2017 | Canada, Montréal

En alweer 2 weken verder. Ik kan het allemaal niet meer volgen waar de tijd toch steeds blijft. Het gaat nu allemaal wel erg hard en de weken vliegen voorbij. Ik wilde dat de tijd toch iets langzamer ging zodat ik nog meer kan genieten van mijn laatste weken. De afgelopen 2 weken weer heerlijk genoten van alles:-)

Na mijn overnachting in Hamilton, net onder Toronto, ben ik met de bus van Hamilton naar Montreal gereden, via Toronto en Ottawa. Het eerst deel van de busrit was een uurtje van Hamilton naar Toronto. En als ik dan de skyline van Toronto weer in het zicht krijg wordt ik toch weer heel gelukkig van binnen. Wat een gave stad en wat voelt het goed om hier te zijn weer! Helaas was het maar voor 2 uur en had ik alle bagage bij me, anders was ik zeker rond gaan lopen en gaan genieten. Maar ik kom terug naar Toronto dat is zeker!
Van Toronto naar Ottawa was een rit van 5 uur maar door file en drukte op de weg duurde het 6 uur. En ja hierdoor miste ik dus de bus van Ottawa naar Montreal. Gevolg? 2 uur wachten savonds laat op de volgende bus. Stomme is dat ik de bus op 11minuten gemist heb, hadden ze niet even op mij en de 20 andere kunnen wachten?! Maar goed. Maar gewacht op de volgende bus en toen alsnog naar Montreal. Hier kwam ik om 2 uur s'ochtends aan en dus meteen naar het hostel en slapen. Gelukkig wat het hostel naast hey busstation en hoefde ik dus niet ver te lopen.

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. Niet te rustig wat ik moest uitchecken die ochtend. Eerst nog even mijn spullen in het hostel gelaten en toen lekker rondgelopen en genoten van het zomerse weer. Montreal bestaat 375 jaar en dat is dan ook overal te zien en er wordt overal wat gevierd met muziek en festivallen. Dat Canada 150 jaar bestaat... dat zie je hier nergens:-/
Momenteel is er een circusfestival en het jazzfestival is nog in volle gang. Dus veel muziek in de stad en overal acrobaten en voorstellingen. Namiddags ben ik naar een oude bekende die in Montreal woont verhuisd met mijn bagage om hier een weekje te verblijven:-) samen hebben we eerst een heerlijke salade gegeten en daarna nog even naar het jazzfestival gegaan, wat een gezelligheid. Wat me vooral opgeballennis hier in Canada is dat ze helemaal niet bang zijn voor aanslagen zoals in Europa. Beveiliging hier is minimaal en dat geeft toch een heerlijke sfeer aan de festivallen.

Donderdag ben ik met een andere vriend (ontmoet in Vancouver) André, rond gaan lopen door Montreal. We hebben weer lekker bijgepraat en het voelde weer alsof we in Vancouver waren! Zoveel gelachen! Savonds zijn we naar een optreden van het circus geweest. 20 studenten vanuit Montreal die door de lucht vliegen, paaldansen bovenop zeecontainers, over kabels lopen... zeer indrukwekkend en gave show! Ook heel leuk dat ze door het publiek rennen en vliegen.

Vrijdags moest de jongen waar ik verbleef weer werken (steward) dus ik had voor 3 dagen het huis alleen. En na al die hostels voelt dat toch best apart maar wel even heerlijk. Eerst maar wat dingen gepland en geregeld voor de laatste weken hier in Canada en alvast wat dingen voorbereid voor als ik weer in Nederland kom. Jet komt nu wel snel dichterbij allemaal en het besef komt zo nu en dan wel maar boven dat jet er toch bijna opzit.
Maar goed! Savonds weer heerlijk door de straten gelopen en genoten van de optredens op straat.

Zaterdag in de tuin in de hangmat lekker Netflix gekeken. Was even heerlijk lui en dacht ik ga eens even niets doen! Savonds naar de waterkant geweest en daar over een avondmarkt gelopen! Leuke en creatieve spullen. Maar tja ik heb geen ruimte meer in mn tas....

Zondag ben ik de hele dag op pad geweest. Eerst naar een boerenmarkt geweest met verse producten en heb ik toch maar een kaas gehaald. Ja dat is wel iets wat ik mis van thuis, kaas. Ja dat hebben ze hier wel maar belachelijk duur. Daarna naar st. Denis street gegaan. Dit is de straat waar alle circusactivoteiten plaats vinden. Erg leuk met allemaal straatartiesten, muziek en workshops. Enige nadeel hier in Montreal, alles is in het Frans... En dat is een taal die ik niet spreek. Maar ach gewoon naar t verhaal kijken en lachen en klappen als anderen dat ook doen^^

Maandag begonnen met de was etc en daarna naar een park gegaan waar ze films afspelen op een groot doek. Helaas ook dit is Frans dus na een paar minuten toch verder gelopen. Daar kwam ik toevallig 2 bekende tegen van eerder in mijn trip. En dus gezellig met hen wat gaan drinken en bijgekletst. Savonds samen naar de acrobatenvoorstelling geweest en nog een drankje ergens gedronken. Het voelt zo fijn om de bekende weer tegen te komen vlak voor je naar huis gaat:-)

Dinsdag ben ik met de metro naar het park op het eiland hier geweest en ben ik vanuit daar naar het formule 1 circuit gelopen. Erg mooie dag om te wandelen en het was dan ook best druk in het park en bij het circuit. Toch bijzonder om op een circuit te lopen waar paar weken eerder nog de formule 1 was.
Savonda genoten van het jazzfestival en beetje optijd naar bed dit keer.

Woensdag ben ik weer verhuisd naar het hostel. Ik kon niet langer blijven want hij kreeg familie op bezoek dus maar even naar het hostel verhuizen. Voelt toch als soort van 2e huis na al die maanden in hostels te hebben geleefd:-) meteen wat boodschappen gedaan en savonds maar even gerelaxt in een parkje om de hoek.

Donderdag ben ik door de winkelstraat gelopen. Hier was ook een grote markt bezig met allemaal lokale producten. Erg leuk en gezellig maar ook erg druk. Intussen beginnen mm slippers het toch echt te gaan begeven dus moet maar even opzoek naar nieuwe slippers. Helaas nog niets gevonden:-/
Savonda met een paar van het hostel weer naar het circusfestival geweest. Er zijn nu weer andere optredens dan de vorige keer dat ik er was dus het blijft leuk om er heen te gaan.

Vrijdag hele dag regen en wind dus het werd een Netflix dag in het hostel. Savonds eten gemaakt en toen... Ja en toen... uit het niets enorme jeuk op handen, armen en benen. Rode huid overal over het lichaam en enorme rillingen... Wat is dit dacht ik bij mezelf. Dus in bed gaan liggen maar het werd niet minder. Gaan douchen maar ik kon niet eens staan. Dus toch maar naar de dokter gegaan en daar aangekomen was de jeuk gelukkig weg maar het rillen en de rode huid nog niet. De dokter vermoed dat het een allergische reactie was op iets dat ik gegeten heb. Maar Wat? Ik had een pasta gegeten zoals ik die normaal ook eet dus blijft beetje vreemd. De nacht niet kunnen slapen en de volgende dag dus heel beroerd geweest.
Dus rustig aan en vooral proberen te slapen. Namiddags toch maar weer wat proberen te eten (ook al was ik best bang iets te gaan eten) en even buiten rondgelopen. Gelukkig ging het steeds beter en voel ik me na afgelopen nacht weer zo goed als de oude. Maar even niet meer de pasta eten die ik laatst gegeten had...

Wat ik de komende dagen en weken ga doen? Vooral genieten van het weer, tijd met vrienden hier doorbrengen en de festivalletjes bezoeken:-)

  • 16 Juli 2017 - 20:58

    Aleid:

    Geniet van je laatste weken

  • 16 Juli 2017 - 21:32

    Ans :

    Nou Erwin, het begint nu echt op te schieten hè! Geniet van je laatste weken en laat die pasta inderdaad maar staan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 101539

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: