Week 7 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 7 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 7 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

10 Oktober 2016 | Canada, Vancouver

Owkey daar ben ik dan weer. Een beetje laat en mensen vroegen zich al af of t wel goed gaat en of ik nog wel in orde was, nou ik maak t prima. De reden dat t verslag zo laat komt... uhm ik was de dagen kwijt en ik heb t mega naar m'n zin dus geen tijd ehad nog:-/
Maar goed hier is die dan, verslag van week 7. Een rare week die saai begon maar feestelijk eindigt!

Zondag eerst maar weer lekker een dagje in de trein doorgebracht. We waren nog onderweg naar Winnipeg wat halverwege de treinreis zal zijn. De omgeving is vooral veel bos en meren vandaag. Niet heel spectaculair nog. Maar met al die herfstkleuren wel heel erg genieten van de plaatjes. Vandaag heb ik vooral beetje gelezen en af en toe ff geslapen. Eigenlijk was de dag zo voorbij!

Maandag kwamen we sochtends vroeg in Winnipeg aan waar we voor ongeveer 4 uur zouden stoppen. Ideaal dus om even snel de stad een beetje te verkennen. Dus de benen gestrekt en rondgelopen. Eerste indruk? Niets bijzonders;-( vooral wat leuke parkjes en paar leuke restaurantjes. Maar niet echt bijzondere gebouwen oid. Dus ja ruim 2 uur weer terug bij de trein en maar wat met jullie thuis geappt;-)
Rond het middag uur vertrokken we weer opweg naar Jasper dit keer. De omgeving is erg plat, akkers en prairies. Wel bijzonder om te zien dat er helemaal geen berg te bekennen is. Maar t maakt t wel een beetje saai. Dus vooral veel gelezen en beetje film gekeken.

Dinsdag, uhm tja weer een dag in de trein. Vandaag zijn we opweg naar Jasper National Park wat in de rocky mountains van Canada ligt. Je merkt aan de omgeving dat je langzaam aan bij de bergen komt. Wat meer heuvels en afwisseling in de omgeving. Dit maakt de reis erg mooi en heb heerlijk genoten. Gelukkig gaat t slapen redelijk in de trein en ben ik niet megamoe ofzo.
Rond het middag uur verdwijnen we in een tunnel en zit iedereen te wachten op t eind van de tunnel. Want de machinist vertelde zodra je uit de tunnel bent valt je mond open van verbazing hoe gaaf het is.
Iedereen rende naar het panorama treinstel en dat was dan ook zo vol en kon ik er helaas niet in. Maar idd toen we de tunnel uit kwamen....... ongelooflijk wat gaaf! Meren zo blauw, bergen super gaaf, bomen allemaal in herfstkleuren... geen idee hoe het te vertellen als je er niet bij was maar iedereen zou deze treinreis 1 keer moeten mee maken!!! Super wat een gaaf beeld.
Ongeveer een uur genieten later arriveerden we in Jasper. Wat een schattig dorpje wat me beetje denken doet aan een Oostenrijks skidorpje. Klein, gezellig, blokhutten en veel souvenirs. Hier hadden we ruim een uur om uit te stappen en dat deed iedereen ook! Want die omgeving, de uitstraling van het dorpje en het lekkere weer waren heel uitnodigend.
Heerlijk rondgelopen en genoten en veel foto's gemaakt! Dit is waarom ik naar Canada wilde! De natuur zien, steden en dorpjes bezoeken en vooral gewoon verstand op nul en genieten! En tja dan app je je ouders dat je gaat emigreren:-/ hahaha sorry pap en mam;-)
Meteen wat verse broodjes en fruit gehaald voor in de trein voor de laatste dag en toen weer verder richting eindbestemming Vancouver.
In de trein waren veel mensen die even gingen slapen en dat gaf mij de kans om in het panorama treinstel te zitten. Hier zit je boven de trein met heel veel glas en kan je dus rondom je heen kijken. Dit was het perfecte moment bleek want we reden langs een terrein waar vaak beren aan t zwemmen waren, en zo ook deze keer. 2 grizzlyberen gezien die aan t spelen waren in t water! Wat een beesten!! En even later een moose in t water:-o en kort daarna een hert naast de trein! Wauw wat een geluk weer en wat een grote beesten! En dan al die uitzichten. Meren van km lang met op de achtergrond de hoge bergen. Sneeuw, -herfstkleuren en veel heel veel water! Ik ben verliefd op dit gebied!
Helaas werd t al wel snel donker en kon je niet zo veel meer zien:-( dus toen maar wat gaan eten en gaan lezen en heerlijk geslapen deze nacht!

Woensdag werd ik lekker uitgerust wakker (dacht ik). Laatste stuk van de lange reis staat vandaag gepland. Ik werd wakker en t zou nog 3 uur rijden zijn. Wat kijk je dan uit naar Vancouver... eindelijk uit de trein, eindelijk douchen en eindelijk een bed!!! Magoed eerst maar genieten nog van de bergen en de omgeving! Dit is samen met die slag wel echt het gaafste gedeelte van de reis! En ik ben achteraf erg blij dat ik de reis heb gedaan met de trein! Op de momenten zelf is het soms zwaar maar achteraf is het een en al genieten.
Langzaamaan mijn spullen weer ingepakt in de tas en nog ff beetje weg aan het dromen. Nagenieten van alles wat ik heb gezien tijdens de reis.
Rond 10uur sochtends arriveerden we in Vancouver. Op t eerste gezicht een klein stadje en niet zo spectaculair als de steden in het oosten. Magoed de omgeving is veelbelovend! Na een uur wachten eindelijk mijn bagage op de band en op naar de stadsbus. Deze stond al klaar. Meteen een kleine tour door de stad langs het olympische stadion en langs de hoofdstraat van Vancouver (granville street).
Na 20 minuten in de bus dan toch bij mijn hostel aangekomen. En ja hoor ik kon meteen naar m'n kamer! Wat een opluchting want dat betekende douchen en een bed! Dus eerst heerlijk genoten van een douche (na 4 dagen zonder) en daarna beetje op bed folders doorgebladerd om te kijken wat er te doen is in de omgeving!
Echter begon ik in slaap te vallen en dat wilde ik niet dus toen maar even op pad voor wat sightseeing en mijn diner. Bij toeval liep ik naar t water waar net de zon onder ging... wauw dat geeft een gaaf beeld met de bergen naast de stad! Savonds na t eten met een paar van het hostel wat gedronken en toen toch echt slapen! Heerlijk in een bed!!!

Donderdag een beetje brak wakker geworden maar wel heerlijk geslapen. Bij het ontbijt een Italiaanse jongen ontmoet (Andre) die hier voor 3 weken vakantie is. Hij is er net een dagen en weet dus al wel een beetje hoe de stad is en we besloten samen de stad verder te verkennen. Het blijft in vergelijking met Toronto tog een kleine stad. Maar wel gezellig! Samen hebben we geluncht en rondgelopen en een beetje de stad verkent. In Vancouver is het international film festival (VIFF) en we besloten een film te gaan kijken. Nou dit was een tijdverspilling zeg... haha slechtste film ever die ik heb gezien. Later op de avond hebben we elkaar weer getroffen en zijn we naar een club geweest en hebben we een gezellig avondje gestapt in Vancouver!
Vrijdags was het heerlijk weer en heb ik heerlijk rondgelopen door downtown, gastown en chinatown. Leuke gezellige wijken om door te lopen en ook heerlijk langs het water. Veel winkeltjes en restaurantjes. Een gezellig straaten ontdekt met barretjes. Wie weet dat ik daar nog eens een drankje ga doen;-) haha.
Savonds samen met Andre nog wat gedronken dichtbij het hostel en toen weer optijd geslapen.

Zaterdag was alleen maar regen en dus heerlijk in m'n hostel films gekeken en bijgekomen van de treinreis.

Gisteren (zondag heb ik heerlijk rondgefietst door Stanley park. Een mooi park en een route langs het water. Gaaf uitzicht op noord Vancouver en de bergen met de skigebieden.
En na 3 uur fietsen heerlijk gegeten in een Italiaans restaurantje. Daar heeft Andre hele gesprekken gehad in het Italiaans en ik heb dus geen idee waar het over ging haha. Vervolgens zijn we richting de andere kant van Vancouver gelopen om de zonsondergang te zien. Het zou zijn voorlopige laatste dag in Vancouver zijn dus dat leek ons wel even goede afsluiter. En het was weer geweldig! Wat een schoonheid is het hier toch met al die natuur en die bergen.
Savonds nog 1 keer wezen stappen en vandaag dus beetje lui en dan toch maar mijn reisverslag aan het schrijven voor jullie;-)!

Al met al een week die dus erg rustig begon met veel zitten in de trein maar die eindigde met veel activiteiten en stappen in Vancouver.
Komende week een kleine tour naar Banff en Jasper en dan de 20ste weer terug in Vancouver... maar dat lezen jullie dan een andere keer wel weer toch?!

  • 10 Oktober 2016 - 23:33

    Marcel:

    Mooi verhaal maar heb geen foto van de beren gezien.

  • 10 Oktober 2016 - 23:41

    Aleid:

    Heb je je wollensokken en muts al te voorschijn gehaald ❄️?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 101581

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: