Week 11 canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Squamish, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 11 canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Squamish, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 11 canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

07 November 2016 | Canada, Squamish

Om te beginnen met dit verslag: WAUW!!!
Ja Wauw! Ik ben echt verliefd op dit land! Zulke leuke steden en dorpjes en super mooie en gave natuur!

Mijn laatste verslag eindigde met dat ik mijn halloween kostuum nog moest halen... dat heb ik dan ook gedaan en het is een vampierkostuum geworden;-) niet omdat het t beste kostuum was maar dit was goedkoop en praktisch (wilde t kostuum mee nemen naar huis etc). Eenmaal terug in accomodatie dan maar makeup gedaan en aangekleed voor het halloween feest! En wat is het leuk hier met halloween. Het is een soort van carnaval alleen dan met halloween thema:-) De hele stad is aangekleed en overal is halloween aanwezig. En hier is het ook gewoon 4 dagen halloween^^ dus zondag en maandag maar meegedaan met halloween vieren!

Dinsdag ben ik even wat bij gaan komen. Het weer was nog steeds veel regen dus ik had gepland naar fly over canada te gaan. Dit is een 4d film waar je in stoeltjes zit die je als het ware over alle gebieden en steden in Canada vliegt. Echt super gaaf en zo evht:-) en daarvoor nog een poos met Arjan gebeld onder het genot van een warme chocolademelk en een pumpkincookie;-)

Woensdag was mama jarig en heb ik dus even met thuis geskypt! Zelfs na 1,5maand niet geskypt te hebben nemen ze niet op... zo erg missen ze me dus:-/ en t eerste wat ze zeggen; je hebt ergen bolle toet gekregen... nou en bedankt he! Zal nog eens skypen:-*
Was fijn om even met thuis gebeld te hebben! Kan ergens eer 2 maand tegenaan;-)
Helaas was mijn kado weer eens te laat en kwam die dus weer te laat:-/
Na het skypen de was maar weer gedaan en beetje dingen geboekt voor de rest van mijn reis.

Donderdag ben ik naar Deep Cove geweest. Dit is ergeren klein dorpje iets verderop met veel wandelroutes. Hier heb ik dan ook heerlijk gewandelt en heb ik genoten van het uitzicht over de omgeving vanaf een grote rots! Savonds met een jongen uit vancouver wat gegeten en een gezellig avondje gehad.

Vrijdag ben ik vanuit Vancouver vertrokken met de bus naar Squamish. Een dorpje op ongeveer 1,5 uur van Vancouver. Het was weer een gave busreis langs meren en bergen. Eenmaal in Squamish was t weer enzo regen en wind... eerst Marcel ingecheckt en toen wat boodschappen gedaan en en eitje het dorpje verkend. Er is iet heel veel bijzonders hier zag ik al wel. Behalve de super mooie bergen rondom het dorpje:-)

Zaterdag ben ik lekker gaan wandelen in de omgeving van Squamish. Het was niet super mooi weer dus nog niet echt de bergen in maar vooral langs het water en door parken. Dit was ook erg gaaf om te zien. Totaal anders dan parken in Nederland;-)

Zondags ben ik dan toch echt de berg op gegaan. Onder de locals staat deze berg bekend als 'the Chief'. Het is een klim (geen wandeling) omhoog over 'paden' van rotsblokken en omgevallen bomen. Af en toe als het te lastig wordt is er een trappetje aa gelegd maar grotendeels is het natuurlijk pad. We erg gaaf om te klimmen. Ook al is het een klim van 2 uur en zijn sommige richels nog geen 10cm breed en is de afgrond ruim 40meter diep... soms dus best scarry:-*
Eenmaal boven is het de klim meer dan waard! Wat een uitzicht heb je en wat een gave Omgeving! Je hebt 3 toppen en die heb ik alle drie gedaan wat me in totaal 7 uur gekost heeft met klimmen en afdalen. Dus vandaag vooral spierpijn;-)

Nu in de bus naar Whistler waar ik een weekje ga blijven! Eens zien wat daar te beleven valt^^

Hoop dat t weer leuk was dit een lezen en tot de volgende keer:-)

  • 07 November 2016 - 23:05

    Aleid:

    Dat heb je niet verteld...... Van die afgronden

  • 07 November 2016 - 23:05

    Ans:

    Zo leuk om te lezen elke keer! Je komt toch wel weer terug hè!! Het klinkt allemaal zo gaaf!!

  • 07 November 2016 - 23:17

    Arjan:

    Dus nu ga je lekker een weekje bij Linda vertoeven?

  • 08 November 2016 - 08:20

    Erwin:

    Uhm ik hoef toch niet alles te vertellen?

  • 08 November 2016 - 12:51

    Paul:

    Erwin, wat ontzettend leuk om te lezen. Een gigantische beleving voor jou!

  • 12 November 2016 - 15:23

    Marca:

    Top Erwin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 101575

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: