Week 35 en 36 canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 35 en 36 canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 35 en 36 canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

30 April 2017 | Canada, Banff

En weer een verslagje voor 2 weken... dit keer niet zo zeer dat ik het vergeten was of geen tijd had, maar meer dat ik in week 35 niets anders heb gedaan dan skieen en werken. Niet veel te schrijven dus over week 35...
Nouja een klein hoogtepuntje was de allerlaatste skidag alleen met Mads. We waren beide vrij en hadden zoiets van dit wordt onze laatste keer samen. We hadden een leuke dag in de sneeuw en Mads heeft me zo ver gekregen meer zwarte pistes te doen en heeft me zelfs mee genomen naar 'Backdoor'. Dit is een off piste skigebied. Door de hoeveelheid sneeuw van de afgelopen maand was het een wandeling (in skiboots en met skies) van ongeveer 40 minuten. Maar dan kom je wel op een ontzettend gave plek uit. Van de top of de berg ski je eerst in een weide omgeving naar beneden en daar ski je verder door de bomen. Ik vond het wel super spannend maar ben ook super trots dat ik na al die tijd skieen toch dit nog even hen mogen doen! Daarna nog met Mads een paar boxen in het parkgebied gedaan (haha ja ook dat kan ik intussen). Al met al een geweldige dag om samen soort van het seizoen af te sluiten!

Week 36 was een aparte week...

Zondag en maandag nog gewoon gewerkt in de skishop. Het is vooral opruimen en schoonmaken van skies en schoenen want erg veel verhuur is er (helaas) niet meer. Maar ook dit hoort bij het werk en dat moeten we dus ook doen:-)
Dinsdag was DE dag waar iedereen in de shop naar uitkeek, De skidag. De verhuur was gesloten voor de dag en we gingen met z'n allen skieen. En wat een toeval dat er maandag op dinsdag nacht even 30cm verse sneeuw gevallen was!!! We begonnen de dag met z'n alle maar eenmaal boven op de berg ging iedereen zijn eigen weg om als eerste door de verse sneeuw te skieen of snowboarden. Wel super leuk om elkaar fan weer beneden te treffen en met een andere groep collega's een andere afdaling te doen.
Rond het middag uur zijn we met z'n alle wat gaan eten en daarna nog een keer skieen en afdalen met z'n allen om leuke foto's en filmpjes te maken. En natuurlijk de groepsfoto!
De skidag was zeker een geslaagde dag! En savonds met z'n alle afgesproken in de shop rond sluitingstijd (de retail was gewoon open tot 18uur). Daar eerst nog even voor de laatste keer de shotski gedaan en toen met z'n alle naar de Ptarmigan (hotel) gegaan. Daar begon een activiteit georganiseerd door de manager van de shop. Ze had een soort spel geregeld waarbij we door heel banff virtuele puzzelstukken moesten verzamelen. Wie dit als eerste deed en de meeste vragen goed beantwoorde kreeg de meeste punten en won. Het was dus een geren door banff na een super zware skidag... hahaha maar het was zeker leuk!
Daarna met z'n alle gegeten in het hotel. Vervolgens zijn we naar een bar gegaan in banff om daar het fooiengeld te gaan besteden. Dit was zo'n 300 Canadeze dollar. Je raad het al, behoorlijk wat drankjes voor 15 personen^^

Woensdag en donderdag ben ik met een vriend in canmore verbleven. Daar hebben we vooral gerelaxt (lees hot tub).
Vrijdag weer gewerkt (schoonmaken van skies). Dit was ook de dag dat mijn kamergenoot, collega en vriend Mads Banff verlaten heeft. Toch apart om na ruim 5 maanden afscheid te nemen. Hij gaat nog een paar dagen rondkijken in Vancouver en dan gaat hij terug naar Denemarken, terug naar huis.
Vandaag, zaterdag, begonnen we met het naar beneden brengen van de spullen die we niet meer nodig hebben (skirekken, helmen, snowboards) en het omhoog halen van de fietsen die verhuurt gaan worden vanaf nu. Veel sjouw werk maar de tijd gaat wel lekker snel!

Toen ik thuis kwam ben ik alvast begonnen met het pakken van mij backpack en spullen. Want helaas zit mijn tijd in Banff er al weer bijna op. Maandag mijn laatste werkdag en savonds ga ik samen met een vriend (Konrad) wat reizen. Wat gaat de tijd toch snel, alweer ruim 5 maanden gewerkt in Banff... zoveel leuke dingen beleefd. Maar nu toch echt tijd om deze periode af te sluiten en weer te genieten van het rondreizen. En wie weet misschien later nog ergens anders wat werk te gaan doen:-)
Maar het inpakken van de tas voelt toch echt super raar, ik wil nog niet gaan:-/

Morgen en maandag nog werken overdag en daarna... tja dat ga je vanzelf weer lezen in de volgende blog^^

Ik hoop dat jullie allemaal weer beetje bijgekomen zijn van Koningsdag:-p geniet van de zondag en tot de volgende keer!

Ow en voor diegene die soms wat stuurde naar Banff, ik verlaat Banff op woensdag waarschijnlijk... laat het mij even weten als je wat gestuurd heb anders wordt het waarschijnlijk vernietigd omdat ik het niet meer opgehaald heb:-/


  • 30 April 2017 - 08:49

    Shirley:

    Het ene avontuur mooi afgesloten en nu op naar het volgende avontuur. Dat doe je goed!! Lieve groetjes van ons

  • 30 April 2017 - 11:12

    Aleid:

    Nog een paar dagen in banff ..... Maar je komt terug en dan ga je van het voorjaar/zomer genieten in banff

  • 30 April 2017 - 16:05

    Ans:

    Dit gedeelte van jou fantastische avontuur zit erop. Snap dat het best raar is om je spullen weer in te pakken. Maar nu weer op weg naar je volgende doel!
    We blijven je volgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 101573

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: