Week 1 canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 1 canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 1 canada 2016

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

28 Augustus 2016 | Canada, Toronto

Zo de eerste week is alweer over wat is die snel gegaan en wat hen al leuke dingen gedaan en mooie momenten beleeft!

Allereerst de aankomst op Toronto Pearson International Airport. Het voelde meteen goed om weer in Toronto aan te komen en ik wist nog precies de route naar de Douane:-) daar heb ik maar een kleine 15minuten hoeven te wachten tot ze mijn gegevens gingen controleren en ze de vragen gingen stellen als 'wat kom je hier doen' en 'heb je de visumaanvraag goed geregeld?' Gelukkig was ik hier al op voorbereid en was ik niet meer zo nerveus hiervoor als afgelopen jaar. Ook vroeg de beambte of ik wel genoeg geld bij me had en ik moest heb een bewijs van m'n rekeningen laten zien. Maar ook hier had ik rekening mee gehouden. Vervolgens moest ik naar de rij lopen voor het verkrijgen van mijn visum. Op internet verschillende verhalen hierover gehoord. Sommige moesten uren wachten en werden heel slecht geholpen. Gelukkig werd ik na 10 minuten wachten al geroepen en liepen we de procedure door. Na het controleren van alle documenten en een paar vragen van deze beambte, liep hij even weg en kwam hij terug met mijn visum. Dat was een enorm goed gevoel en gaf me het vertrouwen dat de reis helemaal goed zou komen! Verlost van alle zenuwen liep ik naar de bagage hal waar mijn tas al van de band af was gehaald en lag bij de achtergebleven tassen... vervolgens met de bus, metro en tram naar mijn hostel gegaan in het centrum van Toronto.

Helaas kwam ik daar pas rond 22uur aan en had ik niet echt meer de energie om naar het verjaardagsfeest van m'n Canadeze vriend Chris te gaan. Mocht ik dit wel hadden gedaan betekende het dat ik pas rond 6 uur sochtends weer naar t hostel kon gaan ivm de tijden van de veerboot. Achteraf een verstandige keuze geweest om niet te gaan want se dag erna was ik toch best wel moe van de reis en heb ik dus lekker rustig aan de stad een beetje verkend. Wat blijft het toch een geweldige stad Toronto!!!
Savonds in het hostel hadden we een triviant avond, erg gezellig en super leuk om alle andere reizigers te leren kennen. En het werd gehouden op het dakterras van het hostel met een geweldig uitzicht op Downtown Toronto! Helaas was mijn team niet zo goed in dit spelletje en zijn we kansloos laatste geworden, maar wat een lol hebben we gehad!!!

De tweede dag in Toronto moest ik toch echt wat dingen gaan regelen. Helaas was ik extreem lui en heb ik weer lekker rustig aan gedaan, HAHA. Uiteindelijk heb ik mijn servicenummer geregeld en toch ook maar een canadees telefoonnummer. Voorlopig kan je me nog gewoon bereiken via WhatsApp op m'n oude nummer;-).
Dinsdag heb ik ook mijn Canadeze bankrekening geopend. Daarmee waren alle verplichtingen al weer voorbij en kon ik echt gaan genieten van de stad. Dit heb ik dan ook gedaan door een dag lang door de stad te lopen op m'n slippers... 34graden en ik had geen korte broek, dus maar 2 broeken gehaald (ook al was m'n tas al vol). En tot nu toe alleen maar in die broeken gelopen omdat het hier echt zomers is!!!
Woensdag ben ik een beetje naar t strand geweest en heb ik wat rondgehangen met mede reizigers. Niets bijzonders maar wel een heerlijk vakantiegevoel!

Donderdag is Ruben overgekomen uit Nederland. Rond een uur of 5 savonds is hij geland en heb ik hem opgehaald van het vliegveld. Toch wel leuk om iemand de stad te laten zien, en tot mijn verbazing kon ik hem zoveel vertellen over de stad en heb ik hem in 3 dagen tijd eigenlijk alle highlights van Toronto laten zien. Meteen de avond van zijn aankomst zijn we naar ons hostel gegaan. In vergelijking tot mijn eerste hostel was dit wel een tegenvaller. Eerste was schoon, nieuw en vriendelijk. Deze was oud, beetje vies en niet echt vriendelijk personeel. Maar wel lekker even een privé kamer te hebben voor alleen ons twee. Eigenlijk ook wel een okee hostel. Savonds heb ik samen met Ruben en Chris (die ik dan ook eindelijk weer zag na een jaar) nog een lekker drankje gedronken op een terrasje en weer lekker bijgekletst!
In de dagen erna vooral Ruben de stad laten zien. Eerst naar t strand geweest met het heerlijke weer (helaas wel een beetje verbrand ondanks het insmeren). Daarna op de fiets de Toronto eilanden rondgefietst en genoten van de uitzichten die je dan hebt op de stad! Ik houd echt van die stad!!! Savonds heeft Ruben kennis gemaakt met het Canadeze voedsel, de Poutine^^ en daarna zijn we naar de CN tower gegaan om de stad van bovenaf te bewonderen. Wat een uitzicht vanuit zo'n toren van ruim 350meter hoog!
De dag erna hebben we nog het Casa Loma kasteel bezocht en het parlementsgebouw. En hebben we savonds een heerlijke pizza gegeten in Little Italie^^ ik kan daar zo van genieten :-) daarna nog even naar het eiland gelopen om de skyline van Toronto te zien bij avond! Geweldig verlicht en weer super om te zien!

Vandaag (zondag) zijn we onderweg in de bus van Toronto naar Niagara om daar de Niagara Falls te gaan bekijken! Benieuwd of ik ze weer zo spectaculair vind, en benieuwd wat Ruben er van vind!

Ik zal nog wat foto's toevoegen voor jullie zodat jullie beetje mee kunnen genieten!
Het gaat hier allemaal goed en maak je geen zorgen! Ik vermaak me prima;-)

  • 29 Augustus 2016 - 15:49

    Aleid De Groot:

    Wat een super leuk verhaal !
    Hoop dat er veel meer komen .....zo is het net of we er een beetje bij zijn

  • 29 Augustus 2016 - 16:57

    Ans:

    Mooi Erwin! Leuk dat we je zo kunnen volgen!

  • 29 Augustus 2016 - 17:20

    Paul Engelbertink:

    Mooi hoor. Lekker genieten en doe voorzichtig.

  • 29 Augustus 2016 - 19:50

    Renate Buuf :

    Wat super leuk om te lezen!
    Ben best wel jaloers.hihi
    Geniet van al het moois om je heen
    Heerlijk om te lezen
    Gr uit de kraaienweg!

  • 19 September 2016 - 12:16

    Jeroen:

    Zit je ons een beetje lekker te maken, maar ... waar zijn de foto's?

  • 22 September 2016 - 19:06

    Erwin:

    Foto's willen nog niet zo goed dus die staan voorlopig op fb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 101546

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: