Week 33 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 33 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 33 Canada 2016 /2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

10 April 2017 | Canada, Banff

Wauw... 33 weken in Canada... ik kan het eigenlijk niet geloven dat het al 33 weken is. Het zijn iig de beste 33 weken van mijn leven! Wat een geweldig land, wat eelan geweldige mensen en wat een geweldige ervaring so far!

Afgelopen week weer super leuke dingen gedaan!

Maandag eerst een ochtend gewerkt en daarna heb ik even een power nap (van bijna 4 uur) gedaan... niet ideaal maar toch wel lekker:-) savonds ben ik naar lake Louise geweest! Wat een gave plek blijft dat om te bezoeken.

Dinsdag ben ik met een vriend uit Edmonton naar Johnston Canyon geweest. Hij is in Banff voor 3 dagen en we besloten wat leuke dingen hier in Banff te gaan doen. Johnston Canyon is ren vallei die grotendeels dichtgevroren is. De temperaturen gaan iets omhoog hier (rond de plus 5 nu gemiddeld overdag:-)). Het is een beetje ijzig hier en daar dus we hadden in de skishop van die dingen gehuurd om onder je schoenen te doen. En die waren zeker nodig^^
Er zijn een paar watervallen in de vallei en die zijn nog steeds bevroren wat een erg gaaf beeld geeft! Al met al was het een super wandeling in de super gave omgeving en natuur van Canada!

Savonds zijn we naar de shop gegaan om skies te gaan huren. Konrad woont dan wel super dit bij de skigebieden, maar hij had nog niet zo vaak geskied. Daarna zijn we naar het hotel gereden. Omdat ik werk voor een bedrijf dat verschillende hotels in Banff heeft, krijgen we elke 3 maand dat je voor ze werkt een gratis overnachting. Wij verbleven in het Hidden Ridge Resort. Dit is net buiten Banff en dat maakt het eigenlijk net iets beter. Stilte en veel natuur. Zo hadden we meteen bij aankomst al een hert voor onze ramen staan en een paar minuten later zelfs liggen. Wat is het toch gaaf om zo dicht bij de natuur te zijn.
Na het diner zijn we gaan relaxen in de Outdoor hot tub! Heerlijk met het uitzicht over Banff en de bergen! Ik kan er alleen maar van genieten!
Terug in het appartement hadden we de openhaard aangestoken en heerlijk een film gekeken:-) GENIETEN!!! (sorry als ik jullie jaloers maak, maar het is zeker de moeite waard om eens naar Banff te komen!)

Woensdag zijn we gaan skieen! Eerst ontbeten met pannekoeken met chocoladechips en bacon^^
Daarna opweg naar Sunshine Village, het skiresort. Konrad had geluk want een klant in de shop had 2 skipassen met nog 1 dag skieen gekregen en daarvan gebruikten we er dus 1... scheelt toch weer 80 Canadeze dollar... en de huur was 50% omdat ik er werk en hij een vriend is... dus een dagje skieen voor maar 20 Canadeze dollar^^
Aangekomen bij Sunshine Village was Konrad best zenuwachtig en ik zei constant dat het wel goed zal komen. Eerst begonnen we op de bunny hill voor hem en daarna op de makkelijkere pistes. Na een paar afdalingen nam ik hem mee naar wat moeilijkere (nog steeds de simpelste categorie) pistes. Daar had hij iets meer moeite mee maar daardoor ging het skieen eigenlijk alleen maar beter:-) aan het einde van de dag was hij zelfs zo moe dat we de gondola naar beneden namen in plaats van naar beneden te skien, haha!

Savonds in het hotel weer lekker naar de hot tub gegaan om de spieren te relaxen^^ (zwaar leven in Banff hoor!^^).
Savonds met een wijntje een leuke film gekeken en weer heerlijk geslapen!

Donderdag zijn we naar Peyto Lake gereden. Dit is een meer in de vorm van een wolfshoofd! Hier was ik eind oktober al eens geweest met een klein beetje sneeuw maar het meer totaal niet bevroren. Nu was er tot wel 4 meter sneeuw en de uitkijkplatforms waren totaal vol met sneeuw! En het meer wat volledig dichtgevroren! Wat een prachtige plek is dit toch!
Daarna zijn we terug naar Banff gegaan en En loten we naar de Hot springs te gaan! Dit is een zwembad op de berg in banff! Heerlijk warm en weer heerlijk ontspannen!
Helaas moest Konrad daarna naar huis, kleine 4,5 uur rijden voor hem...
Thuis maar meteen de was gedaan en heerlijk ontspannen:-)

Vrijdag moest ik weer werken, het zou een rustige dag zijn dacht de manager. Echter waren we voor een aantal uren zo druk dat we niet eens in de gelegenheid waren om pauzes te houden. Maar ach de tijd gaat dan wel lekker snel voorbij.

Zaterdag eerst wezen skieen! Heel vervelend dat er in de nacht van vrijdag op zaterdag maar 25cm sneeuw gevallen is^^ haha! Het was heerlijk skieen in de verse sneeuw!
Mads had iets te veel gedronken vrijdagnacht dus hij was niet mee. Toen ik thuis kwam was hij nog steeds behoorlijk brak en besloten we dat ik om 14uur zou beginnen in plaats van 15uur en hij zou dan een uurtje extra hebben om bij te komen;-)
Op het werk was het weer gezellig druk en de tijd vloog weer voorbij!

Zondag waren Mads en ik vrij! We hadden weer een geplande meeting met de groep waar we mee in banff kwamen. Helaas zijn de andere mensen van de groep nooit aanwezig bij deze meetings. Maar dit keer gingen we snowtubing doen. Dit houdt in met een opblaasbare band van de berg af! Super leuk om te doen en het was erg gaaf om ook dit toe te kunnen voegen aan mijn ervaringen! Voordat we dit gingen doen besloten we nog even te skieen in norquay. Helaas is de sneeuw hier niet zo goed als in Sunshine maar ach we hebben even lekker geskied! Ik heb zelfs voor het eerst in mijn leven een stukje park gedaan, met de skies op een box en dan eraf springen^^

Al met al een prima week weer! Komende week geen idee nog wat ik ga doen anders dan werken, we zullen wel zien wat de week gaat worden:-) vast wat skieen want ze verwachten nog meer sneeuw de komende dagen!!!

  • 10 April 2017 - 08:48

    Aleid:

    Bacon met chocola

  • 10 April 2017 - 19:20

    Ans:

    Klinkt weer heerlijk maar wanneer begint het voorjaar daar? Of heb je daar nog geen behoefte aan?

  • 10 April 2017 - 20:31

    Erwin:

    Voorjaar? Kennen ze niet;-) ze gaan van winter in zomer^^ haha nee het is nu voorjaar dus in Banff ligt geen sneeuw meer, maar in de skiresort's dus nog wel voldoende. Ze verwachten dat skieen kan tot 25mei dit jaar:-) dus nog anderhalve maand skieen:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 101560

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: