Week 34 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 34 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 34 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

16 April 2017 | Canada, Banff

Hello hello! Happy easter allemaal^^
Het was dit keer wen rustig weekje, week 34... pfff het gaat richting de 40 en dan is de 50 snel dichtbij en betekent het toch bijna mijn laatste weekjes... ach gewoon niet aan denken en nog lekker volop genieten!

Maandag en dinsdag vooral gewerkt. Het was bizar gek druk. Veel mensen die toch al vakantie hebben en dus genieten van de goede sneeuw in de skigebieden. Ja het skieen is hier nog steeds mogelijk. Norquay (het skigebied 5 minuten van Banff) gaat maandag sluiten maar Sunshine Village en Lake Louise zijn nog volop open:-) dit betekent voor ons op het werk dus nog even een eindsprint... het is nog een beetje onduidelijk wanneer het echt stopt met werken (afhankelijk van hoe lang de resorts open blijven).

Woensdag ben ik samen met een collega (Kumi) gaan skieen. Ze had al eens geskied vroeger maare ze besloot het nog eens te proberen. We hebben een heerlijk dagje gehad op een ochtend best wel rustige piste:-) het weer was prima en de sneeuw is nog heerlijk zacht en poederachtig.

Donderdag en vrijdag weer gewerkt, jupz nog steeds druk.

Zaterdag... dit was toch wel een van de hoogtepunten van Banff. Ik ben wezen dogsledden (hondenslee) samen met Mads (kamergenoot en collega). Wat was dit super gaaf zeg! Eerst werden we opgepikt in Banff en reden we naar Canmore (zo'n 15mjnuten verderop). Daar moesten we, zoals bij alles in Canada, een waiver ondertekenen en vanuit daar reden we naar de startplaats van de sledetocht. De weg ernaartoe was al best spectaculair door de bergen langs meren op verschillende niveaus en een weg die op geen enkel stuk recht of vlak was. Aangekomen bij het startpunt waren alle honden en sleeen al gereed. Er werd ons verteld dat er verschillende halsbanden zijn blauw is voor verlegen of jonge honden die nog wel eens wat agressief kunnen zijn dus die mochten we niet aaien. De rest van de honden mochten, nee moesten, we verwennen met knuffels en veel aandacht. Na zo'n 15 minuten kregen we een korte instructieles hoe de slee werkt en wat de commando's zijn. Korte samenvatting: Hike (gevolgd door Good dogs) is beginnen met lopen of harder lopen, easy guys (samen met 1 voet op de rem) is rustiger lopen, woooooow (met twee voeten op de rem) is stoppen, pass on is als je een afleiding hebt (een paard of wild dier of groep mensen.
Mads en ik hadden een slee voor ons tweeën, jupz we mochten zelf de slee besturen:-) :-) :-) onze kophonden waren Rebel en Squat. De namen van de andere 3 honden weten we niet meer:-(
Het besturen van de sleep was echt super gaaf. Genietend van de omgeving, het zien rennen en plezier hebben van de honden en het idee dat je de sleep bestuurd geeft zo'n geweldig gevoel:-) echt een super ervaring!
In de sleep zitten... het is niet heel comfortabel als je allemaal hobbels in de weg hebt (je hebt geen vering) maar je kan wel super genieten van de honden en de natuur!

Smiddags moesten we beide werken. En daarna beide gesloopt door de gave belevenis van de ochtend:-)

Komende week? Uhm niet veel bijzonders gepland. Vooral werken en skieen denk ik:-)

Fijne paasdagen en geniet van het lange weekend:-)

• 16 April 2017 - 10:49

Aleid:

Ben best een beetje jaloers ☺️
    Weer een ervaring die je kunt afstrepen ...

• 29 April 2017 - 10:54

Ans:

Late reactie van mij maar wat gaaf! Staat er nog heel veel meer daar op je bucketlist?