Week 44 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 44 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 44 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

20 Juni 2017 | Canada, Vancouver

Alweer een week voorbij... Dit gaat mij veel te snel:-( ik wil nog niet naar huis! Ach dat is ook nog 8 weken weg... wat?! Ja nog maar 8 weken te gaan:-(

Afgelopen week was weer een leuke week met nieuwe plekken:

Zondag heb ik eerst even alles weer op een rijtje gezet wat ik nog moest boeken en hoe ik verder ga reizen nu Angela naar huis is. Ook de was enzo maar meteen gedaan. Ik wilde nog wat gaan rondlopen door Vancouver maar deze stad vind het geweldig om nat te regenen... dus lekker lui dagje gehad.

Maandag ben ik wel actief geweest. Eerst ben ik naar het strand gelopen en daar even lekker gerelaxt. Daarna naar een straat in vancouver gegaan waar Italianday gevierd werd. Dit wordt natuurlijk gevierd in de Italiaanse buurt. Het was er ontzettend druk en de straat zag zwart van de mensen. En het was ook super warm dus lekker veel verse limonade gedronken. En natuurlijk genoten van de heerlijke Italiaanse hapjes. Ik noem mini pizza, tiramisu, coneloni rolls, pasta, mozzarella sticks... ik denk dat ik alweer teveel eten genoemd heb:-p maar wel super gezellig en lekker!

Dinsdag ben ik mn trio gaan voorbereiden voor de rest van de week. Tas inpakken en nog even wat rondlopen in Vancouver. Het blijft toch een ontzettend leuke stad.

Woensdag was het dan tijd voor een nieuw deel van de reis. Ik vertrok uit Canada en ging voor een paar dagen naar Amerika, Seattle. Bij de grens merk je meteen dat je Amerika binnen wilt, chagrijnige onvriendelijke douanebeambten. Met vragen als 'er kom je hier doen' 'wanneer vertrek je weer' en 'waar ga je heen' voel je je toch minder welkom dan in canada waar ze stukken vriendelijker zijn. Maar goed ik werd toegelaten en toch weer opgelucht dat je verder kan.
Na een busreis van 5 uur kwam ik aan in seattle. Leuke stad met veel verschillende niveaus in de stad. Binnenste van de stad ligt wel tot 12 verdiepingen hoger dan de gebieden aan het water. Dus als je aan de ene kant het gebouw in loopt op niveau begane grond loop je er aan de achterkant maar zo op verdieping 4 uit. Best wel even apart.

Donderdag heb ik vooral de stad verkent. Ik ben langs het water naar een klein vissers deel gelopen en heb daar nog wat verse vis gegeten. Ook ben ik in een reuzenrad gegaan om de stad van boven te bekijken. Gaaf uitzicht zo met de ondergaande zon aan het water!

Vrijdag ben ik naar de space needle gegaan. Dit is een naald in het midden van de stad die bovenop een restaurant heeft. Daar ook weer genoten van het uitzicht. Vervolgens nog naar een glasblazerij gegaan. Wat knap hoe ze bepaalde dingen kunnen maken van glas.

Zaterdag ging ik weer met de bus terug naar Vancouver. En aan de grens, juist binnen een minuut was ik er doorheen en allemaal vriendelijke mensen! I love Canada^^
Aangekomen in Vancouver met een paar van het hostel wat gedronken en daarna redelijk laat gaan slapen.

Zondag dan ook heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. Weer beetje de was gedaan en de tas gepakt voor het vervolg van de trip. Waar die naartoe gaat? Dat lees je volgende week;-)

  • 20 Juni 2017 - 08:30

    Ans :

    Klinkt allemaal weer fantastisch Erwin!! Geniet nog lekker de laatste weken!
    Groetjes (nog) uit Griekenland!

  • 20 Juni 2017 - 10:02

    Gerry:

    Wat heb jij het toch slecht daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 101545

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: