Week 45 en 46 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 45 en 46 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 45 en 46 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

03 Juli 2017 | Canada, Hamilton

En dan zijn er alweer 2 weken voorbij. Niet te geloven wat de tijd snel gaat! Afgelopen weken weer leuke dingen gedaan en beleefd, wat precies? Dat zal ik je hieronder vertellen^^

Maandag heb ik eerst rustig aan gedaan. Ik had alles gepakt en was klaar om te gaan. Waarheen? Naar Edmonton. Ik had daar wat spullen achtergelaten dus die ging ik ophalen. En ik was zo klaar met de regen in Vancouver dat het niet erg was om weer verder te gaan. Eerst nog even lekker rondgelopen en wat boodschapjes gehaald voor in de bus, juist ik ging met de bus:-/ de bus vertrok echter rond 19uur dus ik had nog een dagje om door te komen. En juist nunik weg ga wordt het ineens mooi weer...
Eigenlijk de hele dag beetje rustig aan gedaan aangezien ik de tijd had. En dan plan je dat je de metro neemt naar de bus en dan besluit de metro ineens niet meer te rijden. Dus in alle stress maar een taxi genomen en die bracht me mooi optijd (lees 5 minuten voor vertrek van de bus) op t station. Snel inchecken en bagage afgeven en daar gaan we. Wat een timing:-) de bus was niet heel erg vol dus dat was mooi meegenomen. In totaal was de rit zo'n 17 uur... jupz 17 uur in de bus:-/
Maar aangezien het een avond/nachtbus was ben ik mar lekker gaan slapen, voor zover je lekker kan slapen in de bus...
En als je dan wakker bent is het toch wel erg gaaf weer om zo door de bergen te rijden. Dat is zeker een ding wat ik ga missen van Canada. De geweldige routes door de bergen en enorme valleien.

Dinsdag kwam ik rond lunchtijd aan in Edmonton. Konrad was daar om me op te pikken en bracht me van daar naar het hotel. Kon ik ook meteen de spullen die ik bij hem had achtergelaten oppikken. Het was super lekker weer in edmonton dus meteen omgekleed naar zomerse kleren en toen samen wat gegeten en gedronken.
Konrad moest savonds werken wat mij de kans gaf om mooi optijd te gaan slapen:-) heerlijk na zo'n lange busrit^^

Woensdag eerst heerlijk uitgeslapen en daarna een beetje door Edmonton gelopen. We hadden een tegoed van de recroom gekregen omdat die wat verkeerd hadden gedaan toen wij onze prijs claimde de eerste keer, dus besloten we in de middag maar maar de recroom te gaan en ons daar te vermaken. Helaas hadden ze de prijs die we wilde niet meer dus heb ik de pas maar bij Konrad gelaten zodat hij later de prijs alsnog kan ophalen. Savonds zijn we naar wonderwoman geweest ij de bioscoop.

Donderdag heb ik heerlijk relaxt. Beetje van het weer genoten en verder niet zoveel beleefd.

Vrijdag ben ik samen met Konrad naar Fort Edmonton Park geweest. Dit is een soort openlucht museum door de jaren heen. Begint met een oud fort en dan langzaamaan wordt het steeds moderner. En wederom weer super lekker weer. Ik weet niet wat t is met Vancouver dat t daar elke keer regent maar t is een van de weinige plekken waar ik constant slecht weer heb.

Zaterdag gingen we picknicken in het park dus s'ochtends heb ik rustig aan gedaan want Konrad moest werken. Daarna boodschappen gedaan en heerlijk in het gras genoten van de picknick en het heerlijke weer. Daarna nog wat gewandeld door de rivier vallei. Savonds heerlijk genoten op een terrasje van het heerlijk weer. Een een heerlijke chicken and waffle gegeten, juist kip met wafels! Moet het thuis maar eens gaan maken^^

Zondag begon een nieuw camping avontuur. Dit keer in elk island national park. En met dit prachtige weer totaal geen straf om in de natuur te zijn. Na het opzetten van het tentje hebben we een wandeling gemaakt en lekker van de zomerse dag genoten bij het strand.

Maandag hebben we lekker rustig aan gedaan en beetje rondgewandeld door de natuur. Savonds was er echter noodweer op komst dus we gingen ons maar even voorbereiden op de storm en regen. Zorgen dat alles netjes opgeborgen was en mochten we moeten evacueren dan konden we zo weg;-) maar gelukkig was onze plek op de camping beschut met bosjes en bomen dus niet heel veel last gehad van de wind. Was wel even spannend met de hagelstenen zo groot als pingpong ballen, maar het tentje van 40 dollar heeft t allemaal overleefd. En een wijze les is dat je geen eten in de tent moet laten als je weg gaat, meneer de eekhoorn heeft een leuk gaatje in de tent geknaagd:-/

Dinsdag rustig aan gedaan en vooral veel in de tent gebleven. Het was niet bepaald droog dus we hebben wat spelletjes gespeeld.in de tent! Doet me aan vroeger denken in de caravan^^

Woensdag eerst rustig aan begonnen en beetje gewandeld. Savonds moest Konrad werken dus ben ik mee gegaan naar Edmonton en daar lekker rondgewandeld en een beetje geshopt. Terug op de camping eten gemaakt en daarna lekker gerelaxt bij het kampvuur.
Het is trouwens niet heel handig hele dagen op slippers te lopen door gras en langs water... beide hebben we de hele enkels en onderbenen vol met muggenbeten. Maar ach dat hoort er een beetje bij toch;-)

Donderdag was het super lekker weer en zijn we gaan kanoeen op het meer. Wat een geweldige dag en wat een goede manier om de laatste campingdag af te ronden! Wat een geweldige nature is het toch in Canada:-) savonds weer lekker kampvuur met smores en popcorn. En alvast beetje de boel opruimen aangezien we vroeg weg moeten de volgende dag omdat Konrad moet werken.

Vrijdag dus optijd weg van de camping. Nog even de laatste muggenbeten meegepakt met het opruimen en daarna op weg naar Edmonton. Daar ben ik vanaf Konrads werk naar het hostel gegaan om daar alvast in te checken. En vervolgens nog een beetje rondgelopen rond het hostel. Erg leuk om te zien dat alles klaar gemaakt wordt voor Canada Day op de 1ste van juli. Het is net als koningsdag in Nederland.

Zaterdag was het dan Canada day. Een en al feestelijk in Edmonton met marktjes en optredens. En omdat het de 150e verjaardag is van Canada werd er goed uitgepakt. De hele dag lekker in het zonnetje rondgelopen en genoten van alle feestelijkheden. Savonds naar een vuurwerkshow geweest en daarna afscheid genomen van Konrad. Die gaat komende weken voor 6 weken rondreizen door europa.

Zondag alle was gedaan en mijn tas gepakt voor het vervolg van mijn reis. Het gaat richting het einde en dat betekent dat ik nog een keer terug ga naar het oosten van Canada. Wat best apart is omdat het westen echt geweldig is en een hele goede tijd heb gehad in de Rocky mountains. Maar ik wil nog graag een keer de steden en natuur in het oosten zien voordat ik naar huis ga.

Wat ik daar allemaal nog ga doen? Dat lees je hopelijk volgende week;-)

  • 03 Juli 2017 - 22:55

    Aleid:

    Zwaar leven dat relaxen

  • 03 Juli 2017 - 22:55

    Ans:

    Het aftellen is nu toch wel begonnen hè! Geniet nog van je laatste weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 101528

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: