Week 2 Canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 2 Canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 2 Canada 2016

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

04 September 2016 | Canada, Toronto

Daar ben ik weer! Wat gaat de tijd toch snel, alweer een week geleden dat ik hier wat geschreven heb...

Zondag zijn we goed aangekomen na een busreis van ruim 2 uur, veel file gehad helaas.
Eenmaal aangekomen in Niagara hadden we het geluk dat het hostel zo goed als naast het busstation was. Meteen maar onze bagage daar gedropt en zonder de zware tassen opweg gegaan naar de Niagara Falls.
Het was een klein uurtje lopen van het hostel naar de watervallen maar wel een super wandeling langs de rivier. Wat stroomt die review door een diep dal en wat is het water mooi van kleur! En oja... wat hebben we toch een geluk met al dat mooie weer, tot nu toe alleen nog maar mooie dagen gehad (met 1 verfrissende onweersbui).
Eenmaal aangekomen bij de watervallen was t dan zo ver, die ene regen bui met onweer trok over. Samen met andere toeristen hebben Ruben en ik dan maar even geschoren in één van de souvenirwinkeltjes. Spontaan hielden mensen de poncho's aan die ze kregen bij de boottocht, HAHA.
Na de bui (die ongeveer een half uurtje duurde) zijn we verder gaan lopen om de grote horseshoefall te bekijken. Ik had beide watervallen al eens gezien maar Ruben nog niet. Die vond ze gaaf om eens te zien (dat denk ik iig...). In het hostel hadden we gezien dat er zondagavond een licht- en vuurwerkshow zou zijn bij de watervallen, dat moesten wij natuurlijk weer hebben... wat een pech zeg:-p
Dus nadat wij de watervallen en souvenirwinkeltjes gezien hadden liepen we even een stukje het dorp verder in om wat te gaan eten. We kwamen uiteindelijk bij de Applebees uit. N8ets bijzonders gegeten maar wel lekker. Ik had volgens mij een sandwich met kip en een salade met teveel dressing, Ruben had volgens mij een hamburger met frietjes.
Na het eten waren we best wel moe van de busrit en het lopen en besloten we de bus terug te nemen naar het hostel. Slim want de buskaartje was 24uur geldig dus die konden we savonds en de dag erna ook weer gebruiken!!
Na 20 minuten waren we weer terug in het hostel en konden we eindelijk inchecken en even rustig op bed liggen (zwaar leven dat reizen hoor!)
Rond 21.30 hebben we de bus weer terug genomen naar de watervallen. Daar hebben we om 22.00uur Canadeze tijd, genoten van een mooie licht- en vuurwerkshow. Bijzonder om dat eens meegemaakt te hebben met geweldige watervallen als decor! Dit zal zowieso een hoogtepunt zijn van mijn reis! Na afloop hebben we nog even een stukje gelopen langs de watervallen en sloten we af met een Slush (ijsdrankje) en een donut/muffin van de Tim Horton. Een klein detail, Ruben drinkt elke dag wel.een Slush... HAHA
Vervolgens wilde we met de bus t terug gaan, maar ja... de bus reed dus niet meer tot ons hostel. De super aardige buschauffeur wilde ons wel zo dicht mogelijk bij het hostel afzetten dus we reden maar een stukje mee met hem. Uiteindelijk moesten we nog 30 minuten lopen door een oer saai en verlaten gebied, voordat we bij het hostel waren.

De volgende dag (maandag) zijn we best laat opgestaan en waren we nog net optijd voor t ontbijt. Daarna rustig aan weer richting de bus om weer naar de watervallen te gaan. Daar aangekomen besloten we om even door het dorpje te lopen (dit lijkt overigens meer op een mini pretpark dan een dorp maar goed). Vervolgens hebben we kaartjes gehaald voor de boottocht en zijn we met de boot langs en in de watervallen gevaren. Ik waarschuwde Ruben maar vast dat hij nat zou worden... en ja hoor net als de vorige keer werd iedereen op de boot weer zeiknat van alle mist bij de watervallen.
Het blijft echt super spectaculair om met een boot zo dicht bij een enorme waterval te komen. Wat een hoeveelheden water komt daar naar beneden zetten... gelukkig was het weer een dag met vol op mooi weer en zon dus waren we ook weer snel droog.
Terug van de boottocht besloten we om over de brug te lopen maar Amerika. Ja dat klopt de ene helft van de rivier en waterval is van Canada en de andere helft is van Amerika.
Aan de overkant kwamen we dus ook bij een officiele grenspost. Hier moesten we onze paspoorten laten zien en werd ons gevraagd wat we daar kwamen doen. Op internet hadden we eleven dat wanneer je via de lucht of het water Amerika in komt je een ESTA nodig had. Maar aangezien wij met de benenwagen kwamen dachten wij dat dit niet nodig was. Maar ja we moesten dus toch een ESTA hebben. Deze dan toch maar geregeld en na wat vragen en formaliteiten werden we toegelaten tot Amerika! Voor t eerst in mijn leven naar Amerika... :-)
Aan de Amerikaanse kant hebben we nogmaals de watervallen bekeken. Dit was zelfs nog spectaculairder dan aan de Canadeze kant. Zo dicht dat je bij het water komt en zo'n harde stroming... impressive!
Savonds weer terug gelopen via de brug. Daarna door het super leuke stadje gelopen. We besloten om in het reuzenrad te gaan, en het uitzicht dat we vanuit daar hadden was geweldig. En wat een gave midgetgolf hebben ze er onder! Ons volgende plan was dus midgetgolfen... hahaha. Ruben vond het niet zo leuk dat ik hier een heel klein ietsie pietsie beter in was dan hij (scheelde maar 20 punten...) Haha nee het was super leuk en een super mooie baan!
Daarna nog naar een wassenpoppenmuseum gegaan. Dit was een tegenvaller, wat een neppers! Magoed t was gratis! Haha
Vervolgens zijn we nog in wat andere attracties geweest en hebben we genoten van een heerlijk ijsje (mag ook wel voor 15cad, afzetters).
Als laatste hadden we bedacht naar een Haunted house te gaan. Er stond groot aangegeven dat er vele mensen gillend naar buiten gehaald zijn omdat het te eng was en dat moesten wij natuurlijk even met eigen ogen zien.
Eenmaal binnen moest je de rode lampjes volgen, maar waar zijn die lampjes. Ow wacht een knop, laten we daar op drukken. BAM!!! Alle lichten uit en allen nog kleine rode lampjes zichtbaar (ow en Rubens veel te veel lichtgevende horloge). Er werd streng naar Ruben geroepen dat hij het licht uit moest doen... dan maar zijn horloge af!
Daar begon onze tocht door t Haunted House. Haha ik moest enorm lachen want Ruben bleek t toch iets spannender te vinden dan ik... je kon werkelijk waar niets zien behalve kleine rode lampjes. Dus met handen vooruit door t donkere pad. Elke keer klappen en lichtflitsen, ja schrikken doe je wel Haha. Al met al een super spannende ervaring maar ik heb dubbel gelegen om mijn reisgenoot^^
Terug bij de ingang kon je een foto zien die onderweg gemaakt is! Wat een goede foto is dit:-) angst en schrik super goed gevangen in een foto! Okee dan maar, gekocht voor 8cad... (afzetters).
Al napratend van deze spannende tocht zijn we even naar t Casino gelopen, netjes het geld in de portemonnee gehouden hoor! Gewoon ff rondgeneust. Wat een mega casino is dat!
Daarna zijn we maar weer terug gegaan naar het hostel.

Dinsdag zijn we vroeg opgestaan om uit te checken bij het hostel en een auto te gaan huren voor onze roadtrip door USA en Canada. Eerst Marcel de auto gaan halen en dan pas de bagage, zo helder en slim waren we nog wel^^
Bij de autoverhuur bleek de vrouw die ons eerder voorzien had van informatie dit niet juist gedaan te hebben want de auto voor die prijsklasse die ze met ons afgesproken had die was er niet meer! Ruben en ik hadden zoiets van ja dat is jullie fout en dit is afgesproken. Uiteindelijk hebben we een Chrystler 300C sport meegekregen. Wat een gave bak om te zien en ook super om in te zitten. We voelde ons meteen goed tussen al die grote auto's hier.
Met de auto onze bagage opgehaald bij het hostel en weer over de brug gereden waar we een dag eerder over gelopen waren. Daar nogmaals door de douane, dit keer vrij snel en soepel, en onze roadtrip door USA kon beginnen.

Niu daar komt t hoor... nog geen 5 minuten in amerika en we rijden door een tolpoort zonder te betalen:-( wij netjes naar zo'n mannetje daar gelopen en gevraagd wat te doen en die zei ons naar een afrit te gaan en daar naar t politiestation te gaan. Dus wij dat netjes doen zo braaf als wij zijn. Zegt de politie dat ze er niet veel mee kunnen en dat we dus met een maatschappij moeten bellen. Dus wij bellen, moet je via internet betalen. Maar hoe doe je dat zonder internet? Juist niet!!! Dus we zullen wel.zien en afwachten of er nog wat van gaan horen:-/

Daarna rustig binnendoor gereden naar een plaatsje genaamd Rochester (New York). Prima plaatsje niets bijzonders, aangekomen/geslapen/vertrokken.
De volgende dag (woensdag) verder gereden door natuur. Wat een gave omgeving was dit zeg! Veel meren en bossen en onwijs mooie uitzichten. We hadden nog niets geboekt voor de overnachting dus dat zou even spannend worden. Maar goed na een lange dag rijden door mooie omgeving zijn we hij een Motel terecht gekomen in Saco. Een okee Motel, beetje oud, mar een super vriendelijke vrouw die ons aan een kamer hielp.
Eenmaal in gecheckt in de kamer besloten we op pad te gaan voor wat eten. Met de auto op zoek naar wat leuks in de buurt. Tja dan moet je wel opletten dat je netjes rijd Ruben!! Haha hebben wij weer. Ruben is even bezig met de navigatie, gaat over de doorgetrokken streep en ja hoor de auto achter ons doet z'n zwaailichten aan en we moeten aan de klant gaan staan... politieagent stapt uit en vraagt wat we aan het doen zijn omdat we slingerden. Wij rustig gezegd dat we wat aan het zoeken zijn om wat te eten. Hij vond 't verder wel goed en controleerde alleen nog even Rubens gegevens. Dit was allemaal.in orde. Nu is Ruben een fan van Amerikaanse auto's en politieauto's dus ik vroeg of hij in de auto mocht plaatsnemen voor een foto! Zo vriendelijk als de agent was mocht dit! WE een toffe gast was dat zeg:-)
Daarna maar snel onze weg vervolgd op weg naar voedsel!

Donderdag zijn we vanuit Saco naar een voorstadje van Boston gereden. Weer een dag door allemaal natuur. We besloten om een stukje te gaan lopen (3,8mijl) helaas viel de route beetje tegen, niet veel te zien en na ruim 5 mijl kwamen we bij een riviertje. Opzich wel leuk maar toen realiseerde we ons dat we dus ook weer 5 mijl terug moesten lopen. Het bordje klopte dus niet helemaal... maar wel mooi stukje gelopen uiteindelijk.
Savonds kwamen we in ons hotel aan en daar hebben we nog wat gegeten en optijd naar bed gegaan.

Vrijdag zijn we vroeg vertrokken richting Boston. Daar hebben we de hele ochtend en middag rondgelopen en een sightseeing bustour gedaan. Daarbij inbegrepen was een haventour per boot. Super manier om de skyline van Boston te bewonderen. En wederom weer super lekker weer om zoiets te doen!
Aan het einde van de dag zijn we langzaamaan richting Portland gereden. Halverwege de avond reden we door een super gezellig dorpje. Heel leuk verlicht en mega druk (nog steeds geen idee waarom). Behoorlijke tijd er over gedaan om door het dorpje te komen en alleen maar file gereden. Uiteindelijk besloten om hier in een burgerzaak een echte Amerikaanse hamburger te eten! Super lekker en een geweldig leuk restaurantje. Ook zagen we een klein snoepwinkeltje waar we even naar binnen zijn geweest. We waren als twee kleine kinderen in een speelgoedwinkel^^
Savonds in een motel geslapen waar we gelukkig de mogelijkheid hadden om te wassen:-) soms mis je die moeders toch die dat soort dingen regelen voor je...:-p

Zaterdag zijn we verder gereden naar Portland. Hier aangekomen bleek dat dit een beetje tegen viel en zijn we dus gewoon doorgereden naar het White Mountain nationale Forest. Weer zulke mooie en gave natuur. Veel meer bergjes en weer andere uitzichten dan de dagen ervoor. Lekker binnendoor gereden en rustig aan gedaan. Onderweg nog een leuke wandeling gemaakt langs een leuk riviertje met een super mooie waterval. Daar maar even rondgehangen en rustig aan gedaan. Vervolgens doorgereden naar Victoriaville in Canada! Voelt toch als weer terug zijn in je thuisland (sorry pap en mam:-p)

Vandaag (zondag) verder rijden naar Quebec city en daarna de komende dagen nog wat andere steden en natuur bekijken in Canada!
Maar dat lezen jullie dan wel weer volgende week!

• 04 September 2016 - 15:52

Aleid:

Mooi is dat ......mis je alleen mijn huishoudelijk werk

Tags: Roadtrip