Week 3 Canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 3 Canada 2016 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 3 Canada 2016

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

12 September 2016 | Canada, Toronto

Een dag later dan jullie gewend zijn, maar hier is weer een update!

Na terugkomst in Canada zijn we zondag naar Quebec city gereden. Dit is een Franstalige stad in de gelijknamige provincie. Het stadscentrum is nog volledig ommuurd en dat maakt deze stad gaaf om te bezoeken. Ruben hield er niet zo van in de grote steden te rijden maar hier heeft hij toch een behoorlijke tijd rondgereden. Dan toch maar de auto geparkeerd en te voet verder gegaan. Eerst zijn we door een leuk park gelopen wat ons bracht bij 'het fort' van Quebec. Dit is een plek waar nog oude kanonnen en muren staan van oorlogstijd. Hier hebben we bovenlangs gelopen en zijn we langzaamaan naar de rivier gelopen. Ze hebben een leuk wandelpad gebouwd aan het fort waardoor je aan de ene kant de muur hebt van het fort en aan de andere kant uitzicht hebt over de rivier en natuur. Na een wandelingetje van Ik denk goed 20 minuten kom je op een boulevard achtig stukje. Je loopt hier over de oude stadsmuur en je kan dan ook door glazen kubussen naar beneden kijken hoe de oude muur er uit ziet. Erg leuk om dat te zien. Daarnaast staat er hier een super mooi hotel! Magoed dat is beetje boven ons budget (dromen mag toch...).
Vanaf de boulevard kan je naar beneden met een trap waar een super leuk winkelstraatjes is met allemaal souvenirwinkeltjes. Na wat rondgelopen te hebben aan de andere kant, zijn we ook maar door dit straatje gelopen. Vervolgens nog wat rondgelopen naar de andere kant van het centrum waar we een stukje bovenop de stadsmuur hebben gelopen waarna we weer terugkwamen bij de ingang van het fort. Hier wilde we toch wel even naar binnen maar helaas was deze al gesloten...
Toen maar besloten weer terug te gaan naar de auto om verder te rijden. Dit keer richting Montreal!

Savonds laat kwamen we aan bij Montreal, en ja hoor het moet zo wezen... we worden onthaald met een vuurwerkshow HAHA.
Hier hebben we in een Motel geslapen buiten het centrum maar verder wel een leuke plek.

De volgende ochtend zijn we optijd weg gegaan vanuit t Motel om richting het centrum van Montreal te gaan. Daar aangekomen meteen de auto geparkeerd en weer te voet verder^^
Eerst zijn we langs wat souvenirwinkeltjes gegaan want Ruben kon natuurlijk niet met lege handen thuis komen. Daarna hebben we ergens ontbeten en heb ik hem delen van de stad laten zien die ik nog kende van vorig jaar toen ik hier was. Oude kerken, een cathedraal en natuurlijk de Mont Royal, de berg die midden in montreal staat. Gelukkig wisten we meteen de trappen te vinden en niet zoals vorig jaar 2 uur een pad gevolgd omhoog...
Eenmaal boven heb je een geweldig uitzicht over de stad. En ook dit keer was het weer super mooi weer (tot nu toe slechts 1 kleine bui gehad in de eerste drie weken!!!).
Eenmaal boven hebben we genoten van het uitzicht en besloten we om de eilanden te zien. Onderweg nog maar eens voor de verandering een Slush gedronken (geen idee maar ik denk dat Ruben hier aan verslaafd is). Aangekomen bij de kade om naar de eilanden te gaan besloten we even te zitten en plannen voor de komende dagen te maken. We wilde gaan raften maar helaas is dit niet meer gelukt:-( We zaten echter wel heerlijk en hebben er dan ook misschien iets te lang gehangen waardoor we niet veel tijd en zin meer hadden om de eilanden te bekijken. Toen maar besloten om naar de plek te gaan om een Poutine te eten! Deze was net als vorig jaar weer heerlijk!! Ik houdt niet zo van Poutine maar hier lust ik ze wel:-).
Vervolgens maar weer richting de auto gelopen om naar Ottowa te rijden. Hier kwamen we halverwege de avond aan.

In Ottawa sliepen we in een hostel dat een voormalige gevangenis is geweest. Ik had hier al eens geslapen maar ik wilde Ruben dit zeker mee laten maken, en hij vond het gaaf!
Na het inchecken nog maar even een rondwandeling gemaakt door Ottawa. Dit is de hoofdstad van Canada en dat zie je dus ook terug aan de vele gebouwen die van de overheid zijn. Tevens staat het parlementsgebouw in Ottawa en die hebben we dus ook bekeken. Vanuit daar zijn we richting het uitgaansgebied gelopen om een lekker drankje te doen. We kwamen bij een super leuk cafeetje uit en gingen daar op t terras zitten. Ik bestelde een icetea en Ruben bestelde een warme chocolademelk met slagroom (het was 28 graden magoed dit is een andere verslaving can hem denk ik...). De serveerster schreef t op en keek ons toen raar aan, schrijf ik nou echt hot chocolate op... HAHA ja dat is zo... ze vond het maar vreemd maar goed^^
Hier hebben we de hele avond wat gedronken en bijgekletst. Vervolgens zijn we terug gegaan naar de gevangenis om te slapen.

De volgende ochtend moesten we weer optijd eruit (hadden we overigens best moeite mee) omdat we een rondleiding door de gevangenis wilde volgen. Gelukkig waren we nog net op tijd en konden we meteen aansluiten. Het is toch leuk om te zien en te horen wat de historie van het gebouw is en hoe het er vroeger aan toe ging. Gelukkig was het geen extreem spannende gevangenis. Er zijn maar een aantal officiële ophangingen geweest en wel iets meer niet officiele HAHA. Wat ik persoonlijk erg gaaf vind is dat ze heel veel dingen hebben gelaten zoals ze vroeger waren. Je proeft echt de sfeer van de gevangenis.
Na de tour door de gevangenis zijn we naar het parlementsgebouw gegaan om daar een tour door te krijgen. Dit was alleen nog maar beschikbaar in het Frans, maar dan konden we er maar niets van verstaan. We hebben iig wel de verschillende ruimtes gezien! Weer leuk om dat allemaal nog eens te zien.
Daarna zijn we weer met de auto verder gereden. We zijn een eind richting Alconquin National Park gereden. Helaas was er niemand meer in het Motel dat we geboekt hadden en kregen we ze ook niet te pakken waardoor we dus om 23uur savonds nog opzoek moesten naar een ander Motel. Gelukkig een prima Motel gevonden in de buurt en daar maar geslapen! We hadden van de aardige man zelfs nog wat extra tijd gekregen om later uit te checken.

De volgende ochtend iets te laat vertrokken achteraf gezien. We zijn deze dag (woensdag inmiddels) door gereden naar Alconquin Park. Een super mooi natuur gebied waar je verschillende wandelingen kan maken. Hier hebben we een museum bezocht en zijn we door het bezoekerscentrum gelopen. Echter moesten we die dag de auto ook nog inleveren en hadden we niet mega veel tijd om wandelingen te gaan doen. Maar met de auto was het ook al super gaaf om er doorheen te rijden. En onderweg nog een kleine zwarte beer gezien! So ontzettend gaaf!
De weg terug naar Niagara was een lange rit maar door de afwisseling in natuur is het zeker geen saaie rit. Helaas hadden we wel een flinke bui over ons heen gekregen, maar ach we zaten droog in de auto!
Onderweg nog ergens gestopt om de meest smerige pizza van de vakantie te eten en de auto te wassen... wat was hij smerig! En tja als je het goed voor mekaar hebt dan zorg je dat je personeel hebt dat de auto wast, he Ruben wat deed je dat autowassen goed^^
Daarna de auto ingeleverd bij het verhuurbedrijf. Nog 1 laatste keer door Niagara Falls gelopen en vervolgens optijd naar bed om lekker te slapen.

Donderdag hebben we sochtends nog 1 keer de grens overgestoken. We hadden onze ESTA nog en die moet je bij een grensovergang afgeven. Nu had Ruben gezien dat je daar onder de watervallen kan lopen en gingen we dat dus maar doen. Dit was echt super gaaf!! Gelukkig heb je een poncho want anders wordt je zeik en zeiknat! Maar wel zo gaaf om echt in de watervallen te staan! Tja de kleur van de poncho's en de zandalen hebben veel los gemaakt bij jullie magoed wij hebben lol gehad en weer een gave ervaring erbij.
Daarna dan toch maar terug naar Canada! Onze ESTA ingeleverd en weer terug waar ik voor kwam^^
Smiddsgs de bus gepakt terug naar Toronto waar we nog 1 nacht zouden slapen. Savonds gegeten met Canadeze vriend Chris en daarna met z'n drieën naar een bar gegaan voor wat drankjes. Stomme is dat we onze id niet meevallen en ja hoor we moesten onze id laten zien. Dus eerst terug naar hostel en toen weer naar de bar. Kom je bij de bar vragen ze niet meer om je id:'/ rara gasten maar goed we hebben het gezellig gehad en een lekker drankje gehad (swedish berry). Ja met alcohol, Erwin die een drankje met alcohol lekker vind... haha
Snachts terug in hostel geslapen en de volgende ochtend nog een keer samen ontbijten. Daarna Ruben zijn spullen gepakt en zijn we naar het aquarium geweest in Toronto. Het was wel leuk weer te zien. Daarna zijn we met de trein naar het vliegveld gegaan. Ruben is naar ruim 2 weken in canada weer thuis. Samen nog wat gedronken daar en toen afscheid genomen en is hij richting z'n vliegtuig gegaan. Het voelde wel raar om daar te zijn, deed me veel aan thuis denken:-(
Ik ben vervolgens weer met de bus en tram terug gegaan naar t hostel en heb daar samen met wat anderen wat gegeten en gedronken. K was niet zo gezellig doordat ik even veel aan thuis dacht maar ach dat hoort er bij.

Zaterdag heb ik de hele dag besteed aan wat dingen regelen voor t werk hier. Moest een online formulier invullen en dan hoorde ik voor welk hotel ik zou gaan werken. Helaas is het niet het hotel geworden wat ze hadden aangegeven maar welke het wel wordt weet ik nog niet...

Zondag heb ik een rondje gemaakt door Toronto met 2 Belgische meiden. Grappig om met ze rond te lopen en die taal blijft leuk, Amai.
Savonds heb ik met wat mensen van het hostel waren gedronken en hadden we een quiz avond. Ik ben er wel achter dat ik niet zo goed ben in quizavonden...

Vandaag nog wat geregeld qua creditcard enzo en even lekker aan t water gezeten want tja het is hier nog steeds zomer!

Komende week weer verder op reis door Canada, maar nu dan toch echt mijn eigen reis^^

Tot de volgende update;-)

• 12 September 2016 - 22:04

Aleid:

Dan toch maar even in je eigen boekje lezen......
    En woensdag gaat je reis dan begonnen 'follow your dream '

• 12 September 2016 - 23:06

Erwin:

Enige wat ik vergeten ben is dat ik gekajakt heb op een meer in alconquin park. Ruben wilde alleen maar zitten... hahah nee dat was ook gaaf en rustgevend

• 13 September 2016 - 11:02

Paul Engelbertink:

Wat mooi om te lezen al die belevenissen. Geniet er lekker van.