Week 4 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 4 Canada 2016 /2017 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 4 Canada 2016 /2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

18 September 2016 | Canada, Montréal

Week 4 alweer... wow ben hier nu al bijna een maand:-)
Allereerst t gaat prima hier! T reizen alleen begint steeds meer te wennen en k kan nu echt lekker mijn eigen plannen maken.

Afgelopen dinsdag ben ik nog even rustig rond gaan lopen door Toronto. Ik blijf het keer op keer geweldig vinden om deze stad te zien en er rond te lopen. Geen idee waarom, maar het voelt echt heerlijk! Savonds nog een keer lekker gegeten in de Urban eatery... had geen boodschappen meer en aangezien ik weg zou gaan daar ook geen zin om wat boodschappen te gaan doen. Heerlijk Grieks gegeten dit keer^^ Daarna mijn tas vast gaan inpakken en nog even een filmpje gekeken in bed.

Woensdag was het dan zover. Ik vloog van Toronto Billy Bisschop Airport naar Halifax in Nova Scotia. Wat een verschil zeg. In Toronto is alles groot en gezellig en in Halifax is het dan toch klein en veel minder druk. Gelukkig kon ik meteen in mijn kamer in het hostel en kon ik me even opfrissen van de reis. Daarna ben ik eens even rustig gaan rondlopen om alles een beetje te verkennen. Heb lekker door het haven gebied gelopen waar ik eerst een lekkernij geprobeert heb, de beavertail! Super lekker eigenlijk maar niet mega bijzonder. Daarna nog wat winkeltjes en kleine musea bekeken en toen savonds gegeten in een heel gezellig restaurantje met 4 andere reizigers. Er was ons aanbevolen om lobster te proberen dus dat deden we dan ook. En lekker dat die was!!!
Toch best moe van de reis heb ik verder niet veel gedaan en ben ik optijd gaan slapen:-)

Donderdag ben ik eerst naar de citadel van Halifax gegaan. Dit is een oud fort op een heuvel in de stad. Hier heb ik een rondleiding gedaan en wat historische dingen gehoord over de stad. Erg leuk dat de mensen hier ook gewoon in de originele kleding van die tijd rondlopen:-) Daarna ben ik met de bus naar een grote begraafplaats gegaan. Deze begraafplaats 'fairview cementery' is een bekende trekpleister omdat hier beroemde Canadezen begraven liggen. Daarnaast zijn er veel slachtoffers van een grote explosie in Halifax begraven en liggen er 150 slachtoffers van de Titanic ramp. Erg indrukwekkend om dit allemaal te zien en de verhalen te lezen.
Halverwege de middag ben ik nog naar een museum gegaan over de geschiedenis van Halifax. Tevens weer veel gezien en gelezen over de Titanic ramp en de explosie in Halifax. Savonds met een groepje rondgelopen en een pubcrawl gedaan vanuit t hostel. Helaas was de groep niet zo groot en ging t enorm regenen waardoor iedereen toch beetje klaar was met t rondlopen en natregenen dus we waren er optijd weer in het hostel.

Vrijdag heb ik sochtends nog een leuke tuin bekeken in de stad en ben ik vervolgens richting de trein gegaan. Daar ben ik om 13 uur vertrokken met de trein richting Montreal. Ik had graag meer willen zien van Nova Scotia maar alles is hier slecht te bereiken zonder auto en de dingen die je kan bereiken zijn niet super bijzonder. Of de dingen die ik dan wilde doen waren al vol of extreem duur. Helaas.
Maar besloten met de trein te gaan dus. En wat een reis! Super mooie afwisselende omgevingen. Van heel plat naar super heuvelachtig. De trein is totaal niet te vergelijken met die in Nederland... Hier rijd de trein rustig en langzaam, heel langzaam zelfs. En snachts rijdt hij gewoon mega rustig ivm wild ed wat in de natuur leeft. Het duurde dan ook maar 23 uur om in Montreal te komen, pfff. Gelukkig wel super relaxte stoelen en t was mega rustig dus ik kon lekker languit zitten/liggen. Maar slapen in de trein is toxh niet ideaal:-(

Zaterdag om 10uur ben ik dus aangekomen in Montreal. Daar mijn bagage weer gedropt in het hostel en meteen maar rond gaan kijken. Ik had besloten een sightseeingtour te doen met de bus en heb daar super leuke plekjes mee ontdekt. Deze ga ik dus zeker nog eens bezoeken te voet. Onder andere ben ik gestopt bij een oude kerk. Boven op de heuvel Mont Royal. Het kost wat traptreden om boven te komen maar wat een uitzicht heb je dan! En t gebouw zelf is echt gaaf om te zien.
Daarna nog wat rondgelopen door leuke straatjes en wat gegeten. Savonds toch erg moe van de treinreis dus heerlijk optijd gaan slapen. En vandaag? Tja enorm lui maar zo'n dagje mag je toch ook wel.eens hebben?

Komende week inog Montreal om.daar lekker rustig aan te doen en de dingen die ik tot nu toe steeds niet kon bezoeken maar eens te gaan bezoeken!

Groeten aan jullie in Nederland en tot de volgende keer:-)

  • 18 September 2016 - 19:37

    Ans:

    Nou Erwin, dat klinkt allemaal heel goed! Last van heimwee zul jij absoluut niet krijgen daar. Heerlijk hoor. Lekker genieten want zoals je zelf al zegt: 1 maand is al voorbij!
    Groetjes en tot de volgende blog,

    Ans

  • 18 September 2016 - 19:49

    Aleid:

    Zo te horen heb je het gevoel weer te pakken.
    Vast houden en niet weer los laten

  • 18 September 2016 - 20:00

    Marca:

    Top Erwin, ben jaloers joh

  • 18 September 2016 - 23:07

    Gerry:

    Goed naar je zin daar geniet er van

  • 19 September 2016 - 14:52

    Bart Pels:

    Ze rijden dan langzaam, het zijn wel heerlijk luxe treinen hè Erwin? Wat leuk dat je de berg al bent opgeweest! Als je van de stad vandaan loopt kom je in een heel mooi natuurgebied terecht. In de winter kun je daar heel goed skiën en langlaufen. Misschien iets om te onthouden? Verder zijn er hele mooie shopping malls in Montreal. De onderste verdiepingen (onder de grond) zitten altijd helemaal vol met restaurants and take-aways, maar dat wist je denk ik al wel. Verder mag je Parc Jean Drapeau niet overslaan hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 101588

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: