Week 37 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 37 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 37 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

07 Mei 2017 | Canada, Edmonton

Week 37 is alweer voorbij:-/ niet te geloven hoe snel de weken voorbij vliegen als je het naar je zin hebt!
Niet alleen is week 37 voorbij gevlogen maar ook de tijd in Banff is voorbij gevlogen! Ruim 5 maanden gewoont en gewerkt in de geweldige omgeving van Banff met super mensen om je heen! Dit betekent ook dat ik al weer op 2/3e van de reis ben, van mijn reis!
Komende weken weer lekker rondreizen en genieten van dit geweldige land!
Wat ik afgelopen week heb gedaan?

Zondag heb ik eerst gewerkt. Het is vooral opruimen en alle skie en wintersport spullen naar beneden brengen naar de opslag en alle zomerspelen (fietsen een toebehoren) omhoog halen. Tussendoor zorgen dat alles in goede staat wordt opgeborgen en de spullen schoon naar boven komen:-) opzich best leuk om alles op te ruimen enen gereed te maken voor de zomer. Savonds na het werk heb ik vooral schoongemaakt in huis en heb ik mijn tas gepakt.

Maandag heb ik in de morgen de laatste spullen gepakt en ben ik naar mijn werk gegaan. Een apart gevoel om na 5 maand de deur van je huis achter je dicht te trekken en te weten dat je niet meer terug zult gaan:-/ Maar ook wel fijn te weten dat je weer rond gaat reizen en weer gaat genieten van alle nieuwe avonturen.
Op het werk hebben we de laatste skies opgeruimd en de fietsen omhoog gehaald. Als je de shop leeg ziet is het vreemd, zie je hem ineens met fietsen ipv skies dan is het toch best raar na al die maanden. Uiteindelijk wel fijn dat alles afgerond was voordat ik klaar was met werken:-).
Einde van de middag ben ik dan toch echt begonnen aan mijn nieuwe avontuur, camperen in Canada. Dit was een van mijn wensen voordat ik naar Canada vertrok. Hoe geweldig zou het zijn om te kamperen in Canada? Nou ik kan je zeggen dat het super is! Begonnen in Banff. Eerste nacht was het best fris en was ik blij dat ik de dekens van de staffaccomodatie meegenomen had.

Dinsdag ben ik samen met Konrad wat gaan rondkijken in de omgeving van de camping en hebben we een beetje gewandelt. Dit zou mijn laatste dag in Banff zijn (voorlopig) dus nog even extra genoten van de omgeving. Savonds zijn we binnengeslopen bij de hottub in het hotel naast de camping:-) wat een geweldig uitzicht is het toch vanaf het Hidden Ridge Resort:-)

Woensdag zijn we vroeg vertrokken naar Drumheller. Dit is een plaatsje iets verder dan Calgary. Het staat bekend om de dinosaurussen die daar gevonden zijn bij opgravingen. Daarom is er door de hele stad vanalles te zien met dinosaurussen. Tevens is het een omgeving met door wind gevormde valleien. Erg bijzonder om in een platte omgeving te rijden en dan ineens een vallei te zien naast je (of dat je ineens naar beneden rijdt en een dorpje vindt in de vallei zoals Drumheller).
Na de rocky mountains in de omgeving van Banff was het wel even wennen geen bergen meer te zien, maar deze omgeving met 'hoodoos' is ook erg gaaf!
We reden vervolgens naar een plaats 2 uur verder waar we de camping vonden voor de nacht. De camping was in Dinosaur National Park. Het was wel even wennen dat de campings nog niet officieel open zijn en dat alles zelf registreren is. En als je dan op zoek moet naar een pinautomaat in the middle of nowhere is dat best wel frustrerend. Maar ook wel weer super grappig dat dit ons weer moest overkomen^^
Eenmaal alles geregeld voor de camping hadden we (volgens ons) de beste plek op de camping! Achteraan en aan de rand van het natuurgebied met uitzicht over de heuvels en een enorme vlakte. Net voor de zonsondergang hadden we alles geregeld. terwijl de anderen het eten maakte was ik even aan het fotograferen^^ tja het verschil moet er natuurlijk zijn...
Na het eten gingen we een korte wandeling maken door de omgeving! Wat super gaaf om met je zaklamp rond te lopen in weet jij veel waar je bent:-/ tot we een bordje tegen kwamen dat er slangen en schorpioenen in de omgeving waren. Konrad vond dit minder leuk dus besloten we terug te gaan. En een ander leuk.idee was dat er grote spinnen in de omgeving leven... haha. Terug bij de tent moest de tent dan ook grondig gecontroleerd worden of er geen dieren binnengeslopen waren^^
Snachts nog een paar gave foto's gemaakt welke ik later zal uploaden op facebook via mijn tablet.

Donderdag zijn we vanaf de camping naar Edmonton gereden. Dit was een 5 uur durende rit maar wel weer gaaf om door de natuur van Canada te rijden.
In Edmonton aangekomen gingen we de tent opzetten op de camping in het midden van de stad! Bijzonder om in de 5e stad van Canada te camperen en dan ook nog in het midden van de stad! Het is een park dat 44x zo groot is als central park in New YORK city.
Konrad woont in Edmonton en hij ging dan ook naar zijn eigen huis om daar te slapen. En hij moet werken in het weekend. Voor mij betekend dat weer reizen in m'n eentje wat na 5 maanden in Banff met anderen om je heen wel even wennen was. Maar ook wel lekker om de periode goed te kunnen afsluiten:-)

Vrijdag besloot ik dan ook om (nadat ik uitgeslapen had) te gaan wandelen naar downtown. Echter realiseerde ik mij nar 2 uur wandelen in het park dat het toch best wel een grote stad is en de wandeling mij niet naar downtown zou brengen. Savonds dan ook maar de bus terug genomen.
Konrad besloot om na zijn werk naar de camping te komen om mij op te pikken en samen naar de ijshockey wedstrijd van edmonton (the oilers) te gaan kijken in het stadion in edmonton. Het zijn de play off wedstrijden en dat betekent dat de kaartjes extreem duur zijn, en dit was een uitwedstrijd in Californië en dan verkopen ze goedkope kaartjes om in het stadion op grote schermen te kijken. Dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Helaas verloren ze deze wedstrijd maar er is nog niets verloren voor ze, mits ze de komende 2 wedstrijden winnen^^

Zaterdag eerst weer gewandeld in de omgeving, bijkomend voordeel, het is sinds we uit Banff vertrokken lekker zomers warm met gemiddeld 24 graden overdag^^ dus van de winter in Banff naar de zomer in Edmonton^^ slippers en korte broeken aan en genieten!!!
Smiddags in Edmonton met Konrad naar een shopping mall geweest en daarna een escape room gedaan! Helaas net niet binnen de tijd maar we hebben er maar 5 tot 10.minuten langer over gedaan^^ wel weer erg leuk!
Terug op de camping wilde we gaan bbqen maar de weergoden gaven ons regen en onweer:-/ dus snel de maïs en steak op de bbq klaar gemaakt en heerlijk droog gegeten in de tent, HAHA.

Vandaag de camping verlaten (het is ineens super koud weer met 10 graden:-/). Konrad heeft me uitgenodigd om een paar nachten in zijn huis te verblijven zodat ik wat kosten kan besparen^^ hij is vrij gedurende de week dus kan hij mij mooi de stad laten zien! Ben erg benieuwd:-) jullie gaan volgende week wel lezen hoe de stad is;-)
Nu even door de stad wandelen en wachten tot hij klaar is met werken en hij mij op pikt!

Fijne avond daar thuis en tot de volgende keer:-)

  • 07 Mei 2017 - 22:45

    Aleid:

    Back to basic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 101559

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: