Week 14 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 14 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 14 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

27 November 2016 | Canada, Banff

Jaaaaa het is zo ver! Sneeuw, skieen, werken en vooral eventjes niet meer die backpack steeds in en uit pakken:-) maar goed eerst de rest van de week nog!

Maandag en dinsdag ben ik nog ziek geweest en heb ik dus niet's gedaan.

Woensdag moest ik wel met de bus naar Calgary. Donderdag was de bus al vol dus enige optie was woensdag. Nog niet helemaal fit maar toch gegaan. Het was een busreis van 10uur in totaal langs allemaal mooie bergen en meren! Maar niet veel van gezien want ik heb best veel geslapen onderweg. Gelukkig ging alles goed en nergens echt last van gehad. En eenmaal in calgary was het van de bus zo de trein/tram in en naar t hostel. Weer lekker rustig in het hostel dus maar 3 mensen op de kamer in plaats van 6.
Woensdagavond alleen wat eten gemaakt in het hostel en vrij snel gaan slapen.

Donderdag ben ik eerst de stad gaan verkennen. Echter kwam ik er al snel achter dat er helemaal niets te beleven valt in Calgary en dat het dus bij rondlopen en relaxen gaat blijven. Terug in het hostel arriveerde een Australische jongen die een of andere wandeling langs een paar shops had geplant dus ik besloot mee te gaan. Een erg leuke wandeling alleen bleken de winkels of al gesloten of ze bestonden niet meer. Maar wel erg gezellig gehad en leuk alle reisverhalen uitgewisseld. Savonds zijn we nog naar de ontsteking van de lichtjes van de mega kerstboom in de shopping hall gegaan. Leuk om de show er omheen te zien ook:-)

Vrijdag mijn tas gepakt en alles gereedgemaakt om richting het vliegveld te gaan aan het eind van de middag. Daarna nog even wat gewandelt en souvenirs geshopt. Smiddags wat netflix gekeken en daarna rond 17uur naar het vliegveld vertrokken met de shuttlebus. Op t vliegveld was afgesproken bij de enige Tim Horton die er zou zijn en deze vond ik meteen dus lekker chocolademelk besteld en een broodje gegeten. Maar het was inmiddels 18.15 en nog steeds niemand dus besloten even rond te gaan lopen (met m'n tas en al). Gelukkig kwam op t moment dat ik wilde gaan lopen Arjun, de persoon die mij zou oppikken, aangelopen. Ik kon mijn tas bij de bus achterlaten en met hem mee lopen naar de Tim Horton. Juist er bleken er dus toch 2 te zijn...
Daar zat al een andere jongen te wachten en nu was het wachten op de rest van de groep die net geland waren. Lang wachten werd het (bijna 2 uur). Maar gelukkig iedereen was veilig door de douane en had zijn/haar visum.
Op naar de bus om met z'n alle naar Banff te vertrekken. Erg grappig al die vermoeide mensen te zien en zelf volledig uitgerust te zijn! Ik weet precies wat jullie meemaken jongens:-p
Eenmaal in het hostel zijn we vrijwel meteen gaan slapen.

Zaterdag hadden we afgesproken dat Arjun ons zou rondleiden door Banff. Zo groot is het niet maar toch een wandeling gedaan van bijna 2 uur langs belangrijke plekken die ha die zijn om te kennen (dokterspost, postkantoor, bank etc.). Daarna zijn we met z'n alle gaan lunchen en zijn we vervolgens in groepen van 3 de skipassen gaan halen. Ik zat in de laatste groep en dat was heerlijk want we hebben het langst genoten van de uitzichten over Banff en omgeving.
Savonds zijn we met de groep uit eten gegaan bij een Ierse pub en hebben we genoten van de karaoke in de hostelbar.

Vandaag, zondag, is het dan zo ver! Eindelijk de sneeuw in en skieen:-)
Eerst de buspas regelen en mijn skies en schoenen. Omdat ik in een skishop ga werken kan ik daar schoenen, skies en stokken en helm gratis huren;-) Lucky meeeeeee:-)
Eenmaal in Lake Louise skiresort zijn we gaan skieen! Geweldig en heerlijk genoten van de omgeving. Helaas een beetje bewolkt dus niet echt mooi fotoweer:-/ Maar geloof mij die komen de komende maanden nog.
Wel even wennen zo de eerste keer weer op de skies en in een groot skigebied maar wel super gaaf. En het afdalen ging ook wel okay^^ straks als Banff het skiresort opent daar maar veel ervaring op doen;-)
Nu lekker beentjes omhoog en relaxen! Morgen vast en zeker spierpijn maar ach dat neem ik maar voor lief.

Voor jullie lekker genieten van de laatste week Sinterklaasstress. Donderdag is mijn eerst shift in de skishop dus ben benieuwd. Dat lezen jullie volgende week wel weer^^

  • 30 November 2016 - 15:34

    Aleid:

    Voorzichtig met het skiën en de afgrond , weet je nog hoe moet remmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 101595

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: