Week 15 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu Week 15 Canada 2016 / 2017 - Reisverslag uit Banff, Canada van Erwin Groot - WaarBenJij.nu

Week 15 Canada 2016 / 2017

Door: Erwin de Groot

Blijf op de hoogte en volg Erwin

04 December 2016 | Canada, Banff

Voor velen in Nederland zal vanavond Sinterklaas gevierd worden, veel plezier! Wij hebben inmiddels de kerstboom (het kerstboompje) staan in de staffaccomodatie:-)

Maandag zijn we van het hostel verhuisd naar de staffaccomodatie. Het is een appartement met 3 slaapkamers een keuken en een kleine woonkamer. Wel gezellig en we hoeven het ook maar met z'n 7en te delen. En maandagavond maar meteen met z'n alle gekookt! Fijn om weer eens je eigen eten te kunnen maken:-) verder hebben we op maandag niet zoveel gedaan. De anderen van de griep moesten hun sociale insurance number en bankaccount regelen. Dit had ik allemaal al geregeld in mijn eerste week in Canada dus ik had een dagje vrij.

Dinsdag zijn we wat spulletjes gaan halen voor in de slaapkamer. Ik deel deze kamer met een Deense jongen (Mads). Echter hebben een maar één kleine kast en daar gaat dus nooit al onze kleren en andere spullen in passen. Dus we hebben kastorganizers gekocht:-) ideaal en het past perfect nu:-) verder hebben we een beetje rond gewandelt in Banff en gekeken waar alles zit. Savonds zijn we naar de Bowriver gelopen om daar van de heldere lucht te genieten. Één van de huisgenoten is erg goed met de fotocamera en heeft een paar geweldige foto's gemaakt van de sterrenhemel en de bergen;-)

Woensdag zijn we gaan skieen in Sunshine. Dit is een skigebied ongeveer 20minuten van Banff. Naar mijn mening is dit mooier dan lake louise skigebied omdat je hier veel meer opties hebt om verschillende afdalingen te doen:-) het gaat al stukken beter met het skieen dan de eerste dag^^ savonds erg moe van al het skieen dus optijd naar bed gegaan.

Donderdag heerlijk uitgeslapen wetende dat we moesten werken van 14uur tot 20.30uur. Mads en ik hadden beide onze eerste dag en dat was toch wel even spannend:-) maar wat een leuke groep collega's en wat een leuke werkzaamheden. We werken allebei in de skishop in de hoofdstraat van Banff, Ultimate ski. Het is een vrij kleine shop met een groot verhuur gedeelte. Mads en ik zullen beide werken in de verhuur. Dit houdt in: het aanmeten van ski- of snowboardschoenen, het adviseren van de verschillende ski's en snowboards, afstellen van de ski's en snowboards, waxen van de ski's en snowboards, retournemen van de uitgeleende spullen, etc. Het is een erg leuke en afwisselende job:-)
Savonds hebben we thuis nog een potje Uno gespeeld. Dit is zo'n beetje dagelijks ritueel geworden. Helaas voor de anderen ben ik hier iets te goed in^^

Vrijdag had ik een nieuwe werkdag. Dit keer was het alleen voor mij en had Mads een dag vrij. Ik had een shift van 14.00 tot 21.30. Dat was een behoorlijk lange shift maar de tijd vliegt echt voorbij. Je krijgt wel erg veel nieuwe informatie dus zijn ook best wel vermoeiende dagen, maar ach het is zo leuk dat dat er maar ff bij hoort. Vandaag veel getraind en geoefend met schoenen aanmeten en ski's afstellen. Het blijkt dat we hier dus een examen voor moeten doen:-/ ik dacht dat ik klaar was met school^^ komende week zal het wel tijd zijn voor het examen denk ik.

Zaterdag had ik een vrije dag en ben ik samen met een huisgenoot gaan wandelen net buiten Banff. We liepen langs de trans Canadian Railway en hebben daar een paar geweldige foto's gemaakt:-) verder hebben we niet veel gedaan dan beetje netflix kijken en wat boodschappen.

En vandaag, zondag, werd ik wakker en was heel Banff wit van de sneeuw:-) ow ik houdt zo van de sneeuw en de omgeving hier^^ de komende zes maanden vermaak ik me hier prima en geniet ik volop, dat weet ik zeker:-)
Vanmiddag en vanavond heb ik een nieuwe shift van 14.00 tot 21.30uur dus ga nu zo maar ff klaarmaken om die kant op te gaan (5minuten lopen).

Ik wens jullie in Nederland allemaal een leuke en gezellige sinterklaas toe en volgende week lezen jullie vast nog meer wat ik beleefd heb. Heb vooral veel werkshifts en (maar) 3 dagen vrij:-/ tja het reizen is toch wel een beetje over nu:-( maar geld verdienen is zo verkeerd niet! Helemaal niet als je rondkijkt en de omgeving ziet!


  • 04 December 2016 - 22:01

    Aleid:

    Je hebt toch nog een beetje vakantie op je vrije dagen lekker skiën ⛷

  • 04 December 2016 - 22:57

    Angela:

    Ga nooit een spelletje spelen met Erwin

  • 05 December 2016 - 22:29

    Marca:

    Ben jaloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Hier zal ik verslag doen van de reis die ik ga maken naar Canada in 2016/2017.

Actief sinds 12 Aug. 2016
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 101568

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 19 Augustus 2016

Canada!!!

Landen bezocht: